Er klass, just nu?
Hur ser det ut i er klass just nu, om ni fortfarande går i någon slags skola? Fungerar det bra, är det mycket skitsnack, trivs ni? Skriv gärna in åldern på de i klassen också, om ni vill. :)
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
I min klass går det rätt bra. Är två personer jag verkligen inte gillar.
Kille 1: Han är så otroligt otrevlig. Trycker gärna ner min närmaste vän i klassen så pass att när han är där vågar hon inte ens svara på lärarens frågor högt och gör extrema grammatikfel trots att hon visst kan svaret och vet vad som är rätt. Och då blir han såklart ännu mer nöjd. Kränker gärna resten av klassen, dumförklarar dem, osv. Dock skolkar han 4 utav 5 dagar i veckan (har för övrigt inte sett honom sen typ förra eller förrförra veckan) så man slipper honom åtminstone.
kille 2: Har ingen som helst insikt över sin nivå för det japanska språket. Tror att han är da bomb, är väldigt självupptagen, kommer gärna sent och stormar in med en ask choklad till läraren för att släta över att han stör alla när han smäller upp dörren. Trots det så är han ingen dålig kille. Det går typ i vågor. Vissa dagar orkar jag inte höra på honom, för han skryter så hemskt med hur duktig han är på japanska men sen gör han sådana där löjliga fel. Och andra dagar har han använt sin mobil för att kolla upp en skum mening på svenska och med extrem brytning klämmer fram typ "jag gillar gröna paraplyn" så man skrattar hejdlöst.
Sen finns det vissa i andra förstaklassen samt nivå 2 jag inte gillar. Speciellt en kille på nivå 2, men det är mest för att han hatar mig. Så han snackar skit om mig så fort jag inte är där. Allt ifrån hur fet jag är, till hur konstig jag är, till hur korkad jag är. Meeen jag bryr mig så himla lite alltså.
Jag går ju i språkskola så åldrarna skiftar rejält. Yngsta är han som snackar skit om mig, han är 19, och äldsta är väl typ 45 eller så. Kille 1 och 2 är båda i 20-års åldern. Gissar jag på i alla fall.
För det mesta är min skola underbar, men jag ogillar så starkt när det dyker upp folk som inte tar det seriöst alls. Alls. Det är därför jag ogillar kille 2. Alltså, ja det är svindyrt att studera här och nej det är inte mitt problem för jag betalar inte för deras skolgång. Men jag betalar för min skolgång och det går ut över mig när de kommer sent och stör, när läraren måste förklara en sak 50 gånger för dem eftersom de struntat att göra läxan sju veckor i streck och har skolkat av ren lathet senaste två veckorna. Det går ut över mig när jag paras ihop med dem och måste förklara varje steg i uppgiften flera gånger så att vi inte ens hinner köra igenom den innan tiden är slut. Jag betalar för att lära mig inte för att leka dagisfröken till vuxna människor som vägrar ta skolan på allvar.
Så, nu har jag skrivit av mig om min skola, som förutom eleverna är helt underbar. ;)
Men någon mobbing förekommer egentligen inte. Det är en tjej i andra nivå 1 klassen som är väldigt ensam och som oftast hänger med de som jobbar i receptionen för hon har ingen annan att hänga med. Men hon är ensam för att hon gärna sprider rykten om folk, gärna berättar allt man någonsin råkat sagt till henne för alla andra, gärna säger rejält oförskämda saker utan någon som helst insikt till sitt beteende och gärna skriker idiot eller andra glåpord efter en på ett sätt som hon tror är "skämtsamt" men som bara är otrevligt. Behandlar man folk så tar de tyvärr avstånd. Men det är ingen som medvetet ser till att hon inte får vara med. Hon följer ändå med klassen när de går ut ibland och ska till Disneyland med ett gäng i slutet av månaden.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
3 elever av 20+ jag kan prata med.
Resten är idioter.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Går tredje året på gymnasiet (Hoppat av två gånger, så är lite efter).
Är ensam som inte identifierar mig som endast kille. Så det är lite.. mysko.
#3 Know the feel.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Universitetet just nu sedan 4 år tillbaka…
Har aldrig haft någon direkt elak kursare men det har varit folk som jag upplevt stött ut en eftersom att man är Stockholmare. Jag har dock aldrig varit ensam särskilt eftersom att andra inte är lika trångsynta som Skåningar, ber om ursäkt när jag säger det men upplever att majoriteten varit det mot mig. Har mest umgåtts med smålänningar och hallänningar. Riktiga guldkorn som inte bryr sig om vart folk är ifrån :)
För att förtydliga så har jag studerat i Skåne men är från Uppland från början.