OT: Om ni fick önska?
Skapar en OT tråd, för att se om vi kan dra upp aktiviteten och humöret här.
Så, som rubriken lyder. Om ni fick en önskning, vad skulle ni önska då? (Och vi kan väl säga att det måste vara relativt "rimliga" önskningar, så en önskning som typ "fred på jorden och mat till alla" är kanske lite väl. Men typ "att jag skulle vinna på lotto" eller "att jag får det där jobbet jag sökte" eller så.)
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

att jag får det jobbet jag var på anställningsintervju för igår (inom skolan) jag är helt övertygad om att jag då kan göra skillnad 😃 som spindel under fem rektorer måste man kunna påverka åt rätt håll 😉
#1 Oj, önskning eller inte så hoppas jag att du får jobbet!
Personligen skulle jag faktiskt vara sådär töntig att jag önskade att jag kunde vinna typ drömvinsten på lotto när den ligger på drygt 90 miljoner kronor eller så. Pengar löser inte allt, men det löser faktiskt rätt mycket.

#2 just nu känns jobbet viktigare än 90 miljoner konstigt nog 😊
#3 Ja men du är ju i en sådan position där din önskning skulle göra livet!
Jag befinner mig i en sådan position där en stor summa pengar skulle göra mitt liv. Skulle betala av CSN, flytta till egen lägenhet här i Tokyo, ge min mamma pengar som tack för att hon är så underbar, åka hem till Sverige för att säga hej då till två äldre släktingar som inte kommer leva så mycket längre, äntligen uppdatera min garderob som jag krympt ur för länge sen (använder samma kläder som jag använde när jag vägde 50kg mer, jag borde verkligen köpa nytt men har inte råd) och skulle betala för två års språkstudier omedelbart.
För mig skulle massor med saker bli förenklat. 😃

#4 ja man är i olika faser i livet hade du frågat i torsdags hade nog mitt svar inte varit så självklart
om sanningen ska fram kommer jobbet även ge några tusen mer i månaden så vist finns pengar med i mina drömmar också 😇
#5 För mig handlar det om mina drömmar. Jag vet vad jag önskar att jag kunde göra, men det som skulle göra min dröm möjlig är just pengar.
Jag önskar att alla ska vara lika värda, även dom som är mindre värda. Och att man förstår den person som sitter bakom skärmen och skriver på iFokus sidor.
Även om man omformulerar det fel, så ska man vara värd likt som alla andra.
Jag önskar att jag hade en frisk kropp. Jag hoppas och drömmer om att kunna tävla med ena hunden och sedan efter tävlingskarriären bli hunduppfödare.
Och jag önskar/hoppas att vi inte får födselkomplikationer i vår heller när kalvarna kommer! Fy bubblan vad jag längtar! Kalvar är fasiken det mysigaste som finns! 😍
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#9 Bra önskningar!
Och naturligtvis önskar jag att mobbing kunde skrapas av jordens yta och aldrig komma tillbaka men det kändes lite självfallet. :)
Och så önskar jag att få varmare väder, tack! 😃 Och att få göra min första tatuering snart, åh det vore så kul att uppfylla den drömmen! :)
Jag önskar att vi snart ska få flytta från våran mögliga lägenhet så att vi äntligen kan bli friska🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#12 Låter som en rimlig önskan. Hoppas ni får flytta därifrån snart, oavsett önskning eller ej!
Förhoppningsvis kommer vi härifrån innan sommaren🙂
Vad bra, så ska ju ingen behöva bo!
Ja verkligen😃 Det är inte roligt att tvinga sig till jobbet med feber i princip varje vecka😐
Åh fy, mögel är ett riktigt gissel!
#17 Verkligen😕
Att få arbeta med det jag utbildat mig till utomlands. Har tröttnat på Sverige är jag rädd :(
#11 Varmare väder, check! 👍
#20 Se där, det slog in!
#21 Ja det var lite lång mottagningstid till dit det skulle bara! 🤪
Att jag fick fler medlemmar till dels mitt eget forum samt hittade ett riktigt bra allmänt diskussionsforum. Det verkar inte särskilt gott om sådana numera.
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Jag önskar jag kunde vakna upp och känna mig vacker, känna att jag duger. Jag önskar att jag kunde se mig själv i spegeln och känna att jag är fin som jag är för att istället börja gråta för min skull och alla andras skull, jag mår dåligt över att jag tycker synd om alla som måste stå ut med att se någon så ful och hemsk människa som jag. Min önskan är med andra ord är att få förmågan tycka om mig själv.
Jag önskar att jag kunde våga lite mer och inte krypa in i skalet när konflikterna uppenbaras
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Önskar att en liten ängel ramla ner och tog hand om mig…
Gick till jobbet åt mig, lagade mat till matlådor, tröstade mig, älskade mig, peppade mig, bäddade ner mig i sängen, löste det praktiska som måste ordnas, tog mina känslor och åt upp dom, bytte kamrem på bilen, bakade en kladdkaka bara för att jag älskar kladdkaka, var mitt sällskap en sån här solig dag, tog de viktiga besluten åt mig. Jag är så trött, och orkar inte "klara mig själv" just nu.
Kram på er alla 🌺

Min önskan slog in 😃 jag börjar den 11 augusti 😃
Att hitta jobb skulle förstås vara det minsta man kan önska sig :( Har pluggat på universitetet i fyra år och kanske blir tvungen att plugga för tredje sommaren i rad för att ha någon inkomst. Att avskaffa a-kassa för studenter kan vara det mest puckade Alliansen gjort sedan de tog över.
Jag önskar att min gruppldare ska gilla texterna jag viisade henne idag. http://diagnoser1.egetforum.se/
** Energy Pethead
Jag önskar mig ett badkar ute i trädgården, men det lär få vara just en önskan och inte verklighet då jag saknar möjlighet att transportera hem det.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag önskar att jag visste hur man skapar ett bra och attraktivt dskussionsfprum. http://diagnoser1.egetforum.se/
** Energy Pethead
Jag önskar att det ska sluta ☔️ eftersom jag tänkte ge mig in till stan idag.
Vill ha ☀️ istället.
Jag önskar också att jag redan hade duschat och ätit frukost istället för att ha fastnat framför datorn. 📱 (Ok, jag vet att det är en mobiltelefon och inte en dator men det fanns ingen datorsmiley 😭 ) Med den här takten kommer jag inte iväg in till stan förrän imorgon… 😴😴
Sen önskar jag att jag hade en bukett tulpaner på bordet. 🌺🌺
(Varför är det så många smileys i den här kommentaren? 🤔 )
Önskar att när jag får reda på resultaten från proven imorgon så har jag gått vidare till nivå 2. Annars måste jag förmodligen åka hem till Sverige igen.
** Energy Pethead
Tack så mycket! Det var jäättesnällt!
http://diagnoser1.egetforum.se/
** Energy Pethead
Jag önskar att jag slapp ha ont hela tiden. Jag önskar att våren kunde komma nån gång. Jag längtar efter kalvarna. Jag önskar att allt pappersjobb för mitt greencard kunde bli klart nån gång så jag kan skaffa en hälsoförsäkring så jag har råd att gå till doktorn.
Men mest av allt önskar jag att min depression som hittat mig igen kunde dra dit pepparn växer. Jag tror det är vädrets fel.
#38 *Blåser för fullt för att dina svarta moln ska flyga bort* Och skickar mitt favoritrecept på supersnabblagade tröstkakor (som går att smaksätta med annat än kakao). http://www.kokaihop.se/recept/cornflakes-kakor
Ska själv göra dom efter en riktig pissdag.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#39 Tack! Kram på dig.
Ny önskning ❤️
Jag önskar att dom lyckas fixa så jag kan åka på hundlägret i sommar 🌺
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Just nu önskar jag inget hägre än att jag hittade en alldeles speciell bild på Joey empest
** Energy Pethead
Just nu hoppas jag bara att jag fixar tillräckligt många poäng i skolan så jag kommer in på det gymnasiet jag vill, och att min bortgågna hund kunde komma tillbaks utan problem.
-
Massor med pengar. Det hade jag velat ha.
Jag önskar att jag visst var någonstans jag skulle kunna puvlicwra mina teckningar på dansande par. Jag vill gärna visa upp em för er på iFokus.
** Energy Pethead
Att jag vann en ofantlig summa pengar som gjorde att jag kunde öppna ett WWII museum med restaurerade stridsvagnar och ha shower på sommaren där vi visar upp dom fordon som kan köra.
Gör det näst bästa nu och söker historia utbildning för att lära mig lära ut historia :)
May the Gerbils be with you :3
Att jag vann tillräckligt med pengar så jag kunde förminska brösten. Eller att jag åtminstone kunde hitta en bh som var tillräckligt bra så att jag kan börja jogga lite.
Så här skulle mitt önskedisco vara om jag fick anordna ett disco:
Jag har flera intressen, men ett av dem är att lyssna på musik. Inte minst älskar jag att dansa.
Jag lyssnar mycket på musik hemma i lägenheten och om jag hör någon bra låt får jag sådan god lust att dansa till den att jag gör det. Tidigare brukade jag gå ut på krogen och dansa på fredags- och lördagskvällarna, men det har jag tröttnat på efter-som jag har märkt att de inte spelar den sortens musik som jag tycker om att dansa till.
Musiken som oftast spelas ute på krogen är r’n’b, latino, techno och technomixar. Det blir väldigt jobbigt efter ett tag och jag känner ingen lust alls för att släppa loss och dansa. Nej, föratt jag ska få lust att vilja dansa vill jag helst lyssna på musik från 70-, 80- och 90-talet.
När jag blev så besviken på den moderna musiken ute på krogarna började jag tänka efter och fråga mig själv vilken musik jag skulle vilja ha på mitt disco om jag fick ordna ett. Sedan sattejag mig ner och skrev en lista över vilka låtar jag skulle vilja ha med. Jag hittade så mycket låtar att jag måste säga att jag blev riktigt förvånad själv. Det kändes som att hitta guld i form av riktigt bra musik.
Bäst tycker jag om att lyssna på och dansa till pop, disco, schlager, synth, reggae och så vidare. Det finns vissa låtar inom technomusiken som jag kan tycka är bra, men det blir väldigt jobbigt när den dunkar på hela tiden.
Jag skrev upp vilka låtar jag skulle kunna tänka mig att dansa loss till, vilka lugna låtar som man kan dansa tryckare till. Personligen tycker jag om att dansa tryckare, men jag har märkt att när man är ute på krogen och dansar spelas knappt några tryckare alls. Om de över huvud taget spelas kommer de alltid i slutet när de allra flesta går hem och de tycker jag är jättesynd.
Jag tycker att man skulle kunna spela tryckare när som helst under kvällen och sedan tycker jag att alla ska kunna få dansa med alla. Naturligtvis kan man inte tvinga någon att dansa med en, men om man bjuder upp och får nej kan man bli väldigt ledsen. Det har jag själv varit ute för och det är verkligen hemskt.
När vi hade klassfester på skolan var det heller ingen av killarna som ville dansa med mig ochdet var jättejobbigt. Det känns verkligen som om det skulle vara något fel på en. Jag var först iklassen med att komma in i puberteten och killarna tyckte att det var jätteroligt att klämma mig på brösten, men sedan när det blev klassfest ville ingen av dem dansa tryckare med mig. Det kändes verkligen hemskt.
En annan sak som kan var hemskt jobbig när man är ute och dansar är alla blinkande lampor. Jag har inte epilepsi, men jag tycker ändå att det är jobbigt när det blinkar överallt så att man inte kan se något. Det starka ljuset som blinkar så hemskt är en lampa som kallas för strobo-skop.
Ljuset från den ser kanske fräckt ut, men ärligt talat blir det väldigt jobbigt i längden och om man har otur kan det framkalla epileptiska anfall. Om jag fick bestämma hur ett disco skulle vara hade det sett ut så här: Musik från 1970-99, spotlight som svänger lite grann och disco-rök.
Mer än så behövs inte och sist men inte minst skulle mitt önskedisco vara drogfritt. Om man dricker sprit släpper visserligen hämningarna och gör att man vågar mer, men samtidigt finns risken för att man gör dumma saker som man får ångra sedan. Dessutom kanske man inte har lika noga koll på sin drink och riskerar därigenom att bli drogad utan att vara beredd på det.
** Energy Pethead