Mobbing iFokus

Mobbing

Etiketttips-och-råd
Läst 1880 ggr
dododdordoden
0

Prata inte med din mobbare

Något av det svåraste med att bli mobbad kan vara att behålla förmågan att tänka klart och riktigt.
Tricket är att inte prata med den/de som man blir mobbad av!
Om man själv är en ärlig person fungerar inte samtal med oärliga, därför att där motpartens ärlighet skulle finnas finns istället bara ett hål som den ärlige trampar ner i hela tiden under "samtalet". Då händer tyvärr ofta att den ärlige börjar "täcka upp" den oärliges brist på självrannsakan (hålet) genom att utöka sin egen självrannsakan så att den börjar innefatta saker och ting som egentligen ligger hos mobbaren.
Och det är en hel del det, därför att all mobbning är helt och hållet mobbarens fel.

Man ska inte kunna vara och bete sig hursomhelst utan ingripande från omvärlden. Men man ska kunna vara och bete sig hursomhelst utan att bli mobbad.

dododdordoden
1

"Man ska inte kunna vara och bete sig hursomhelst utan ingripande från omvärlden. Men man ska kunna vara och bete sig hursomhelst utan att bli mobbad."

Detta är en princip som många poliser, fängelsevakter, ordningsvakter och väktare inte följer. Det finns många bland dom som verbalt kränker, misshandlar, skrämmer, hotar.

dododdordoden
0

Detta är en princip som även många poliser, fängelsevakter, ordningsvakter och väktare inte följer. Det finns många bland dom som verbalt kränker, misshandlar, skrämmer, hotar.

Karmatarerskanise
7

Och vad har ditt förakt mot poliser,  vakter och väktare med saken att göra?

Calcifer
1

Jag förstår inte poängen med diskussionen?

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

dododdordoden
2

Bellatrix, din kommentar #4 är poänglös i och med att den inte försöker beskriva vad det är som gör det svårt för dig att förstå poängen. 
Är det mitt trådstartarinlägg och/eller mina kommentarer #1 och #2 som du inte förstår poängen i, eller är det Heras kommentar #3 som du inte förstår poängen i?

Om det är mitt trådstartarínlägg och/eller mina kommentarer #1 och #2 du inte förstår poängen i - beskriv vad det är som gör att du inte förstår poängen.

Om det är Heras kommentar #3 du inte förstår - beskriv vad det är som gör att du inte förstår poängen i den kommentaren.

Cahira
4

Jag förstår inte vad du försöker få sagt i nån av dina inlägg i denna tråd dododdordoden?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
4

#6 Vilket var precis vad jag menade.

Karmatarerskanise
0

5 min fråga var tydlig men ditt svar uteblir. Du skriver ett väldigt märkligt svar på att folk inte förstår dig.

Förklara dig.

dododdordoden
0

Jag vet inte vad det är jag ska förtydliga. Ni måste gå in i mitt inlägg och in i mina kommentarer och där dra fram vad det är ni inte förstår.

Kan ni det?

Calcifer
3

Allt.

Karmatarerskanise
3

9 Varför svarar du inte på min fråga.

Uppenbarligen förstår vi inte.

Calcifer
3

"Men man ska kunna vara och bete sig hursomhelst utan att bli mobbad."

Vanvettigt förslag. Så alltså, så länge jag inte mobbar någon får jag snatta, stjäla bilar och våldta folk? Det är alltså det fetade jag tycker låter lite tokigt.

dododdordoden
2

Bellatrix,

oavsett om du mobbar någon eller inte får du inte snatta, stjäla bilar och våldta folk.

Calcifer
3

#13 Då får du gärna förklara ditt inlägg igen för det är vad som utläses från det.

dododdordoden
2

Bellatrix, hur kan du utläsa detta:

"Vanvettigt förslag. Så alltså, så länge jag inte mobbar någon får jag snatta, stjäla bilar och våldta folk? Det är alltså det fetade jag tycker låter lite tokigt."

…ur vad jag skrev:

"Man ska inte kunna vara och bete sig hursomhelst utan ingripande från omvärlden. Men man ska kunna vara och bete sig hursomhelst utan att bli mobbad."

Cahira
6

Istället för att fråga folk vad dom menar när alla uppenbarligen berättar att dom inte förstår vad du säger kanske du ska förklara lite bättre vad du själv menar?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.