Är detta mobbing?
Jag var på fest hos min gamla kompis vi båda är 12 år nu när jag kom dit sa jag grattis o sa att min lillebror kom med en till present då sa han tack (tror jag) det jag hörde var av honom usch är du här nu jag blev ledsen men visa det inte han lät lite skojSam sen när det var mat satt han på en bänk kolla på mig o sa "ha pizza Face"för jag har finnar är detta mobbing
Nej det är det inte. Det är en lillebror som retas med den humor man brukar ha vid den åldern. Ta inte åt dig alls, han fjantar sig bara. Men om du blir ledsen och säger ifrån finns alltid risken att han tycker det är roligt. Då är det bättre att du pratar med hans mamma.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det är inte min lillebror det är min kompis som retas
Tror fortfarande mer på att han är lite omogen och fjantar sig än att det skulle handla om mobbing. Men det är ju inte okej om du blir ledsen såklart och du ska definitivt säga ifrån.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Tackarför svaret
Mobbning är väll mer systematiskt och utstuderat. Återkommande elakheter, ofta flera stycken mot en ensam. Utstuderat så att det riktigt går att känna att någon verkligen ansträngt sig för jävlas. Att bli kallad det du blev kallad är fel alla gånger, men händer ofta?
En gång är ingen gång, 2 gånger är 2 gånger för mycket…