Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettmobbing-i-skolan
Läst 1454 ggr
[Natale123]
4

När jag blev mobbad

Jag blev mobbad av en kille i skolan för jag var tjock sen börja i skolan och blec i samma klass som den kille. Han fortsatte a mobba med 2 andra killar fick höra att jag var tjock från tex min farbror som är så fet att han knappt böja sig En sommar blev jag ganska smal och dom sluta att mobba då fick jag höra av den som mobbat mest att jag blivit smal Det jag vill säga till er som blir mobbade är att det kan vända Nu idag är jag en av dom populäraste i klassen

[AnimalLover1]
0

Förut var jag ingen tönt som jag är nu, förr var jag med nästan alla, jag chattade med typ alla i klassen, men sen vände de och nu är jag bland töntarna, så det kan vända åt det dåliga hållet också :P

GråttNyttHår
9

Nu tycker jag väl att det låter baklänges att du surrar om att vara populär. Finns annat här i livet. Men trevligt att det löste sig.

Den enda som kan ändra dig är du.

I want to belive
6

Världen idag är jävligt sjuk… och synen på tjock o smal är helt vrickad… Jag tror att du säkert var väldigt söt o fin . Killar i ung ålder gör allt för att deras uppmärksamhet ska bli sedd o hörd. Och jag är nog hellre en tönt med färre bättre vänner , vad är en tönt om jag får fråga ? ;)

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

vallhund
5

Trivs du med att vara populär bland de som mobbade dig?

Jag kanske missuppfattar dig, men jag tolkar det som att tjocka människor får skylla sig själva om de blir mobbade.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Oceansoul]
2

Det hände samma sak med mig vid 75 kg var jag mobbad när jag gått ner till 50 pannor fick jag  höra att jag var vacker och modell material. Människor som mobbar andra pga. vikt är dumma i huvudet de har ingen aning om vad människor går igenom. Nu var det mobbingen som var orsaken till att jag blev tjock och även orsaken till att jag blev så deprimerad att jag slutade äta och blev smal. Men det handlar om självkänsla i längden… I gymnasiet hamnade jag också med mogna och fantastiskt varma människor i en miljö där man kunde lära sig att älska sig själv och att inte alla människor är idioter.

Calcifer
7

Jag tycker det är en riktigt dålig idé att bli smal för att man ska slippa mobbas. Dessutom förstår jag inte varför du skulle vilja ha med dina mobbare att göra.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"