Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettallmänt
Läst 1435 ggr
Cahira
2

Kara unga jag...

Om du fick chansen att resa tillbaka i tiden och prata med dig sjalv nar du blev mobbad, ar det nagra ord du hade velat saga till dig sjalv?

Jag hade sagt Dom mobbar inte dig for dig, det ar inte dig det ar fel pa. Ga din egna vag, sta pa dig. Du kommer ta dig igenom det har och du ar inte sa ensam som du tror. 

Och sa hade jag gett mig sjalv en stor kram.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
2

Jag skulle sagt:

"Du har aspergers syndrom, se till att BUP tar dig på allvar och GER DIG HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" 

Mitt liv hade förenklats till tusen om jag hade fått hjälp redan från början. Och om mamma hade fått hjälp. Hon gjorde ju standardgrejen t:ex, om jag sa att jag inte ville äta, att jag fick sitta vid bordet tills jag ätit upp. Till slut åt jag och mådde så fruktansvärt psykiskt dåligt att jag knappt klarade av att inte kräkas eller typ gallskrika. Sådana saker hade kunnat undvikas om jag bara hade fått hjälp och en diagnos.

Sen hade jag kunnat få rätt hjälp i skolan också, istället för att bli behandlad som ett missfoster som var elak bara för att.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
0

Usch ja verkligen.

[mommo 12]
2

Jag hade sagt såhär; Om dom där larvpottorna från femman (eller vilken klass dom nu gick i?) slår dig, så slå tillbaka på dom, annars kommer dom ju att slå dig! Och du är ett litet fult IQ befriat huvud…

[mommo 12]
1

Jag var liksom sådan när jag var mindre att jag slog allt, om det behövdes. Plus att om någon sa något dumt fick jag drivkraft :)

Sugar Mist
3

Jag hade sagt att jag skulle hålla ut. Att allt skulle bli bättre. Att jag skulle slänga rakbladen och sätta lås för medicinskåpen. Börja äta mer. Gå en utredning för bipolär sjukdom(planerar att göra en utredning snart,men finns ingen tid för sånt just nu) och sätt ner foten tidigare.

-

Calcifer
2

Jag hade nog tillagt också att följa mitt hjärta mer, då hade nog jag och Annie varit tillsammans fortfarande.

[mommo 12]
1

Jag skulle nog också göra det Bellatrix.🙂 eller ska man ha en ledsen smajlis?😕

Calcifer
1

#7 Jag och Annie är ju tillsammans igen, men hade jag följt mitt hjärta direkt efter gymnasiet och gjort Japanresan då hade jag nog varit tillsammans med henne hela tiden och vi hade inte varit isär så pass länge som vi varit. Däremot åker jag för att hälsa på henne på tisdag så det gör inget nu längre egentligen.

GiraffTunga
3

Jag skulle ha sagt: Om du är i helvetet fortsätt gå tills du hittar ljuset där du kan sluta lida. Allt du behöver göra är att ta stegen tills ljuset blir större. Där hittar du all kärlek och vänskap du kommer få så fortsätt gå.

You can not judge me unless you know me.

[mommo 12]
1

#9 det var bra sagt.

Cahira
2

#9 Mycket fint sagt! 🌺

GiraffTunga
1

Tack :) ni alla har jätte fina ord också :)

You can not judge me unless you know me.

Gräshoppa
4

Älskade lilla jag, tro aldrig att det är ditt fel.

marta01
0

jag hadde sakt: Gå bara vidare, sluta slås, sluta försöka vara som dom! strunta i dom, följ dit hjärta du ser snart ljuset i tunneln efter sju år, följ bara dit hjärta.

Dock skulle jag ha haft väldigt svårt att tro det förra året.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.