Pojkvännens syskon - vuxenmobbning
Bor inne hos min pojkvän på grund av orsaker jag inte vill ta upp här, han bor hemma än han har för övrigt en fin familj om man skall räkna bort hans två yngre jobbiga bröder (tvillingbröder) dem är 3 söner och jag är ihop med den äldsta brodern. Tvillingarna går en på nerverna de trycker på de svaga punkterna och de ger sig inte, jag har svårt för vissa ljud och ena tvillingen frågade mig varför jag flyttade (kände honom inte så bra då) jag sa dumt nog som det var "ljud känslig" han fick upp en dålig ide. Att störa den inneboende tvillingarna har parat ihop sig och gör allt för att störa mig de väcker mig på natten med dunkande musik, och på dagen klampar de omkring den ena tvillingen som bor ovanför mig och pojkvännens rum är värst. Han knackar i taket, och stampar i golvet, varje dag! blir så less! han tycker det är extra skoj tidigt på morgonen. Vi har ingen direkt hyresvärd och jag kan inte knuffa ut han ur sitt hem. Har talat om för min pojkvän vad jag tycker, han reagerade inte särskilt mycket. De har inga regler i huset häller så tvillingarna tror de får göra allting. Jag som ensam tjej har svårt att försvara mig och ser att detta är vuxenmobbning (känns så) i övriga fall är det en bra familj förutom två mycket jobbiga tvillingar. De är uppe på natten och har kompisar hos sig och spelar hög musik trotts folk sover nedanför. På helgerna festar dem och det blir värre, mycket bröt och stök. Ena tvillingen har sagt till sina vänner att knacka i taket för han vet att jag blir förbannad (vill ju va i fred). Tycker att dem två och sina vänner behandlar mig fel och vill säga i från nu men vet inte hur, jag står redan i bostadskö men svårt att få tag i lägenhet så flytta blir det inte än. Måste bita ihop .. lust att spela dem ett spratt för att ge tillbaks dem förstår inte annars. Känns som dem vill ha bort mig. Hoppas ni förstod texten, ge massor av förslag. Tack på förhand.
// den inneboende
Betalar du hyra?
Om du inte gör det får du nog allt ta det som det är. Du bor hos dem så det är du som får anpassa dig. Hade det varit tvärt om är det klart att du kan säga åt dem att de inte får väsnas. Men om du inte betalar hyra har du dessvärre inget att säga till om.
Är det bara du som blir störd eller tycker den övriga familjen också att det är jobbigt så kanske ni kan komma till någon överenskommelse.
Hur gamla är "småbröderna"?
/Maria
Som inneboende vill jag ha lika mycket respekt som de övriga familjemedlemmarna även ni skulle bli tokiga om ni blev störda av dem jämt och ständigt jag anpassar mig efter dem, de verkar ha problem med att jag bara finns i huset.. jo min man stör sig med på musiken på nätterna… sa till svärfar om saken men tvillingarna gjorde det bara till värre…
min man… ;) ursäkta blev fel
min man sover tyngre än mig medan jag sover hm "lättare" eller hur man kan säga har testat allt från öronproppar till hörlurar etc… vill gärna få sova…
svärföräldrarna har inga direkt regler i huset där med gör dem som de vill.. kvittar om folk sover de visar ingen hänsyn.. exempel att det skall va tyst senast kl tio på natten .. svärmor reagerade en aning men dem gör inget åt saken.. ju mer bröderna får lära känna mig och förstå hur jag funkar testar dem gränserna..
Flytts snabbt? ha ha tar över ett år och bara vips skaffa en lägenhet är ju inte bara att stå i bostadskö precis….kan ta flera år..
Snurran99 jag är osäker på hur ni bor. För du skriver i TS att ni inte har nån hyresvärd och inlägg 6 skriver du om att det ska vara tyst klockan 10.
Om ni bor i en lägenhet så finns det regler som man ska följa. Bor man i eget hus så är det ägarna till huset (i detta fall i så fall föräldrarna) som bestämmer. Så de regler som gäller i en hyreslägenhet kan du glömma. Utan det är helt och hållet upp till föräldrarna vad dom tolererar.
Sen bästa rådet att få slut på detta är att du slutar visar att du tar åt dig. För det roligast retstickor vet är att nån blir arg och retstickor fortsätter så länge nån reagerar på det de gör. Så sluta visa att du reagerar på det de gör så kommer de så småningom sluta.
.
#8 då är det kanske dags att flytta dom inneboende till någon du inte känner? Sen undrar jag om du är gift med din kille eller vilken ålder ni är i, tycker det är lite skumt om man är gift och bor hemma. Sen har du inte svarat på om du betalar för ditt uppehälle.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Snurran99 jag har funderat här. Du skriver att din man inte reagerar nämnvärt inte heller reagerar föräldrarna. Så frågan är då om det ljud som tvillingarna gör ligger på normal nivå. För de flesta reagerar om det går över normal nivå och i erat hushåll är det bara du som reagerar. Så ligger det kanske på att du är ljudkänslig.
Då du och din man av nån anledning bor hemma vid hans föräldrar fast ni är gifta så det ni får göra är att spara alla pengar ni kan, så ni får hop kontantinsats så ni kan köpa ett hus för jag kan inte se att du kommer kunna bo i en lägenhet.
För i en lägenhet så kan du ha grannar under, över och på båda sidor om dig. Och visst det finns regler att det ska vara tyst efter ett visst klockslag, men det betyder inte att det ska vara knäpptyst då. Utan det får finnas normalt ljud.
Och i ett hyreshus så vet man aldrig vilka grannar man får. Där kan finnas hundar som skäller och ungar som skriker. Och man kan höra när personer går i trappen. Och beroende på hur lyhört det är så kan man höra när människor går eller riktigt lyhört så hör man när grannar pratar vilket betyder att alla ljud över det är störande.
Så i och med att du är så ljudkänslig så är eget hus som gäller. Och likaså i arbetslivet så kan du inte ställa några krav på ljudnivån. Så du får nog lära dig att hantera din ljudkänslighet.
.
Hej
Hur gamla är du och din pojkvän?
Hur gamla är tvillingarna?
Hur länge har ni varit ihop?
Hur länge har ni bott hos svärföräldrarna?
Bor ni i hus eller lägenhet?
Har någon av er, du och pojkvännen, arbeten eller a-kassa?
#12 "kattskrället" besvarar inte dina frågor skriv i Pm om du undrar något privat..
Jag vet redan allt det där jag sparar pengar som en idiot för lägenhet. Inte bara att ställa sig i kö och få direkt du vet det tar tid! kräver bara respekt
lika mycket som de övriga får i familjen..
Snurran99 har avslutat sitt konto (syns då det är sk hakparantes [ ] runt nicket) så ingen lär väl få några svar. Men om du snurran skaffar nytt nick eller bara läser senare så en kommentar. Jag brukar inte ifrågasätta, men du verkar inte ens vara vuxen.
Du skriver att du sparar till lägenhet, du avser då med andra ord att köpa en bostadsrättslägenhet eftersom man inte behöver spara pengar till kontantinsats om man ska hyra lägenhet. Och det finns annat att du skriver "jag står i bostadskö" Och du skriver "jag sparar" om du är gift så borde det stå vi stället för jag.
Kattskrället läs tråden så besvaras ett par av dina frågor. I TS står det pojkvän, men i ett inlägg senare skriver hon att det är hennes man dom ska alltså vara gifta. Sen bör de bo i hus då det verkar vara åtminstone två våningar.
.
Ja, jag har läst alla hennes inlägg, även på andra sajter här. Inget stämmer riktigt. Mytoman till pojkvän etc. Med död f.d fru.
Mycket sorgligt om det är sant. I sånna här fall hoppas jag på att det inte är det. Men min erfarenhet av livet och människor säger mig att det är det och det är hemskt. Så många vilsna själar som inte vet varken ut eller in och vänder sig till internet i hopp om nån typ av frälsning, att nån ska lösa allt med ett slag av trollspöt.
Min förhoppning är att Snurran snurrar ut sig ur sig och löser sina problem. Ni här har gjort vad ni kunnat och verkligen viljat hjälpa henne, även på andra sajter.
Bra jobbat är allt jag har att säga!