Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettmobbing-i-skolan
Läst 1272 ggr
Simzie
1

Vad ska jag göra?

Jag vet inte vad jag ska börja med för att det här ska låta vättigt. Men jag måste börja någonstans. Jag har alltid varit den som ingen riktigt tar på allvar. Jag är liksom bara där. Visst jag är kort! Ingen riktigt lyssnar när jag pratar. De lyfter upp mig och jag rider på deras ryggar. De säger att jag väger för lite. Att jag är för kort och att jag borde äta som lärarna! När jag säger: Men jag är inte så kort som ni tror! Så vänder de och säger: Visst! Vi vill bara inte att du ska bli underviktig!

Då blir jag ensam hela rasten.

Jag vågar aldrig säga till någon men nu gör jag det! Vrf behandlar de mig som en nallebjörn? Vrf blir just JAG ensam hela rasten?

Simzie🌈

Hoseok
6

Jag tycker att du ska säga till dom att du faktiskt blir ledsen när de kommenterar saker om din vikt. Försök att vara ärlig och säg att det är jobbigt för dig.

Det är inget fel på dig, kom ihåg det. Varför vissa människor blir "utvalda" är ett mysterium. Du kommer hitta någon som respekterar dig för den du är tillslut, oroa dig inte.

Simzie
1

De kommer bara och bli arga!

Simzie🌈

Hoseok
1

Isåfall är de inga bra vänner, och inga jag tycker du ska umgås med!

Simzie
0

Och på slöjden när jag kommer in i slöjdsalen så säger vår slöjdlärare "Här kommer klassens kortaste tjej!" Det tycker inte jag är så roligt!

Simzie🌈

Hoseok
3

Om din lärare får dig att känna dig obekväm och må dåligt, så måste du prata med rektorn om det. Antingen så pratar du med dina föräldrar om det, kuratorn om det eller med en lärare du litar på. Så ni tillsammans kan gå till rektorn och berätta att lärarens kommentarer inte är roliga. 

Om du inte själv vågar säga till läraren, det vill säga. Det kan vara jobbigt.

Det kan hända att läraren själv inte förstår att du tar illa vid dig av det hen säger, men hen måste ju sluta.

Calcifer
2

Det låter ju som om de tror du också tycker det är roligt, och inte att du tar illa upp. Då måste du säga ifrån, annars kommer de fortsätta. Vet de inte att du blir ledsen är det ju inget beteende de kommer ändra.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"