Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettegna-berättelser
Läst 2378 ggr
Malyna
8

Mobbad på forum

Jag blir mobbad och förtalad på ett forum. Vad jag än skriver hoppar två personer på mig. Eller om det är samma person med två användarnamn? Jag ska få skriva exakt vad jag vill och öppna upp mig. Men direkt anklagas jag felaktigt för saker. Givetvis har jag polisanmält en av dessa, den andra kommer det säkert bli en anmälan på. Har ni stött på mobbning på ett forum? OBS! Håll er till frågan, vill inte ha massa annat prat här eller ännu mer förtal och felaktig anklagelse.

Sajtvärd på Polen

Karmatarerskanise
7

Föreslår att du läser sajtens regler. Det är absolut förbjudet att diskutera iFokus sajter och medlemmar här inne på mobbing.

Malyna
8

Nu har jag ändrat och jag önskar du låter mig och mina inlägg vara ifred.

Sajtvärd på Polen

[TanatosNyx]
2

Nu vet jag inte alls vad detta handlar om, men iFokus Skrivregler gäller för alla, det ingår i avtalet man godkänner när man blir medlem. Det har ingenting med dig personligen att göra om någon ber dig följa skrivreglerna.

[[Boris Sager]]
3

Ja, ständigt:( Avundsjuka, elakhet. Människor verkar ibland vara missnöjda med sig själva! Mindre här än på många andra forum, tycker jag. Skaka av sig, när man vet att det är obefogat är inte alltid så lätt. Men man måste låta bli att bli ledsen. Strunta I vissa trådar eller de svar du får! Kram!

Karmatarerskanise
11

Nu är det dags att du tänker före du skriver. Att förtala någon som du gör här är inte lagligt.

Att man säger emot det du påstår är inte mobbing. Tycker du ska läsa på både om mobbing, svenska lagar samt sajtens regler.

Malyna
8

[Användarnamn borttaget!]  är polisanmäld för förtal och felaktig anklagelse. Även en till

[Redigerat av Sajtvärd.]

Sajtvärd på Polen

VildaVittra
16

#6 Nu bryter du mot reglerna igen eftersom man inte får diskutera specifika medlemmar på iFokus.

Sedan var det riktigt skoj att du tror att Hera och jag är en och samma person. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Skorpion76
6

#6 Bra! Jag förstår hur du känner dig. Det har hänt mig också!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Kyllan56
9

Mycket tråkigt det som sker! 

#0 Skriver man själv saker som kan provocera, får man räkna med att få svar därefter. Om man frågar efter råd, så kanske inte alla svar faller en på läppen. Då får man scrolla! 

Själv ifrågasätter du saker och skriver på många olika iFokussajter. 

På de sidor jag läst vad du och andra skrivit, kan jag för mitt liv inte se att du mobbats! Att kritisera kommentarer du skriver är inte mobbing, det får man räkna med om man skriver på ett intresseforum. Och du ska veta att jag starkt vänder mig emot mobbing.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

molam
10

Känns lite som om TS överdriver? det är ALLTID osämj på ett forum, det finns inte ett endaste forum där ALLA tycker exakt samma sak, och jag vet att det finns medlemmar som 'r lite skarpare i orden än andra, vilket jag tror alla har råkat ut för, men dom vill ju bara hjälpa.

Säg att jag säger "Hundar ska ha Choklad vardagligen"

Så  säger nästa "Nej det är inte bra för hunden"

Men jag står fast vid mina ord att joo hundar ska ha Choklad så är det ju klart att jag kommer bli "påhoppad" för att personer bara vill hundens bästa.

Det är inte mobbning, det är en disskusion, vilket man gör på forum, bara att som sagt vissa är vassare i orden än andra

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Karmatarerskanise
3

Intresserade kan läsa tråden inne på kvinna. Den heter "blir inte full lika lätt längre"

Jag antar att det är den som ts syftar på eftersom jag inte kan hitta något annat.

molam
9

"Då menar jag inte att de var/är alkoholister för er som älskar att tolka allting fel."

Antar att det är vad som triggade Eventuella "påhoppare"

Men sedan sa du detta:
"Det kallas ursprung när det kommer från föräldrar, släkt osv. Tycker du borde läsa på lite."
Det är väl heller inte särskilt trevligt mot dina "påhoppare" Du hoppar väl på dom lika illa med att indirekt kalla någon dum?

[TanatosNyx]
6

trollvarning på det här kan jag tycka..

Kyllan56
6

#13 Nej jag tror inte det är ett troll, utan en ung kvinna som tyvärr inte mår bra.

Malyna
4

Kommer polisanmäla alla här så ni vet. Och nej, det är inte bara prat!

Sajtvärd på Polen

[[Boris Sager]]
5

Kan vi inte generellt ha lite vänligare ton? Ingen ide att anklaga varandra, blir sällan bättre.

molam
5

#15 vad hjälper det att polisanmäl nån? JAg försöker bara att förklara att uttalar man sig fel så kommer man få problem, och alla kommer aldrig nånsin tycka samma sak

[TanatosNyx]
20

#15 Det kan du göra tycker jag 🙂 så kanske någon med adekvat utbildning (polis) kan förklara för dig vad mobbing egentligen innebär. Förhoppningsvis kan de också förklara för dig baksidan med att polisanmäla allt och alla i onödan till höger och vänster. (Till slut kommer ingen att ta dig på allvar eller lyssna på dig, även om det kanske är allvar någon gång i framtiden, du förstör för dig själv).

Gronstedt
14

Ingenting i den här tråden kan rimligen ses som underlag för en polisanmälan, men anmäler du får du kanske svart på vitt på hur det kommer att  betraktas av rättsväsendet. Det vore dock ytterst beklagligt om du valde att ta upp rättsväsendets resurser med sådant.

Kyllan56
3

#18 Nej det har du rätt i! Det blir som med Peter och vargen!

[TanatosNyx]
13

Det tråkigaste i kråksången tycker jag, är att TS i fråga själv är Sajtvärd och ändå agerar såhär. Det skadar iFokus. Som värd ska man representera iFokus, så man får tänka lite på hur man agerar. Man har inte längre bara ansvar för sig själv när man har tagit på sig det ansvar ett värdskap för med sig.

VildaVittra
6

#21 Jag tänkte på det också. Något att ta upp med killarna?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[TanatosNyx]
0

#22 Dom agerar inte om man inte bryter mot svensk lag. Det är min erfarenhet av tidigare incidenter iallafall. Däremot borde man själv inse att man har ett ansvar då i stället, när man får såpass fria tyglar som grabbarna faktiskt ger oss värdar.

Calcifer
13

Det är strikt förbjudet att diskutera specifika människor på iFokus samt skapa trådar som handlar om andra ifokussajter. Tråden låses härmed och jag kommer ge personliga varningar till de som brutit mot reglerna!

Ps. Att hota med polisanmälan höger och vänster för att man inte får medhåll är bara onödigt. Polisens resurser borde gå till viktigare saker än att reda ut tjafs på internet. Låter tråden stå kvar så länge men det kan hända att den försvinner helt.

(För övrigt är det någon/några som missbrukat anmälningsfuktionen, då inlägg som absolut inte brutit mot några regler blivit anmälda. Skärpning! Funktionen finns av en anledning, inte för att klicka på den bara för att man ogillar den som skrivit inlägget eller för att man inte håller med dem!)

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Inlägget är låst för nya kommentarer