Namnbyte!
Som ni kanske ser har jag bytt namn på iFokus, efter att ha fått hotbrev hem när jag hade mitt riktiga förnamn som användarnamn. Tyvärr är det inte särskilt många i Sverige som har det förnamnet så det är inte direkt svårt att leta fram mina uppgifter. Nu var visserligen hotbrevet otroligt korkat uttryckt med en massa särskrivningar och stavfel, men blotta tanken på att någon tagit sig tid att skicka ett brev är obehagligt. Så det fick bli ett namn från Howl's Moving Castle istället, elddemonen Calcifer! :)
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Vad tråkigt att någon lägger ned sin tid på att förstöra för andra och skickar hotbrev… Vilka desperata och otrevliga människor det finns!
Fruktansvärt att bli utsatt för hot ! Fattar inte varför folk behöver göra så , ynkligt👎
Nu blev jag dock inte särskilt upprörd då personen hotade med att "brytta mina armar"… Plus tillägget "ja vett var du bor". Jo, det förstår jag att du gör, du har ju skickat brev till mig… Har dock kontaktat polisen naturligtvis, dock finns det inte så mycket att göra men de sa att jag skulle höra av mig på direkten om jag fick fler sådana brev.
#3 Usch.. Bra att du polisanmälde, sånt där ska inte förekomma någon stans! Fy sjutton den som gör så, det måste vara en väldigt jäkl.. *host* knasig typ. 😟
#4 Ja, även om jag gissar på att det är någon som är lite för feg för att verkligen göra något så tar jag det ändå så pass på allvar att jag anmäler. Man vet ju aldrig. Nu är jag såklart inte säker på att det är någon från iFokus, det kan vara någon från någon annan sajt också, eller t.o.m. någon jag känner IRL. Men jag tar en del försiktighetsåtgärder.
#5 Ja, det är ju bra att vara försiktig om det väl inträffar, man vet ju aldrig som sagt. Dock väldigt fegt av en anonym att skriva brev, det är så korkat så det är inte sant. Tråkigt att folk ska utsättas för sånt här!
#6 Har fått hot tidigare också, då jag bodde i en annan stad. Men då var det för att någon spritt lögner om mig och en del trodde på det så jag fick hot via brev och telefon. Högst roligt, verkligen…
#7 Usch! Nästan läskigt ju, särskilt när det gäller anonyma. Du har verkligen gjort rätt i att polisanmäla för sånt här är riktigt idiotiskt!
#8 Ja, tycker alltid man ska anmäla, även om polisen som sagt inte kan göra så mycket när det är anonymt. Men då finns åtminstone en anmälan där ifall det händer igen, då tas det mer på allvar. Nu var dock hoten i detta specifika brev väldigt löjliga så det är inget som direkt skrämmer mig eller ger mig obehag. Men av princip så anmäler jag alltid.
#9 Ja det är ju bra om det tas på allvar. Ja, det är ju tur, men även om det bara är fjanterier är det ju bra att anmäla och försöka få stopp på det, för det är ju inte så roligt när folk håller på dummar sig sådär ändå.