Mobbing iFokus

Mobbing

Etikett: off-topic
Läst 1321 ggr
Calcifer
1

Finns det ämnen ni undviker?

Nu ligger detta i kategorin "off topic", för det är inte på något sätt kopplat specifikt till iFokus eller någon av sajterna här eller ens internet överhuvudtaget. Även om man såklart får diskutera det också - så länge man följer reglerna.

Jag kom och tänka på detta idag när jag pratade med en kompis jag sprang på när jag skulle handla mat. Just det här kring att vissa ämnen tar jag aldrig upp för jag litar inte på att jag inte ska bli flyförbannad. ;)

Ett exempel för mig är politik. Inte för att det är något fel med politik, eller att jag tycker det är oviktigt. Men dels för att jag inte är så insatt och dels för att jag tyvärr kan bli rejält förbannad på de åsikter en del människor har. Och eftersom jag vet att alla har rätt till sin egna åsikt väljer jag att helt enkelt inte blanda mig in i det (för det mesta. finns vissa diskussioner jag deltar i ibland). Samma sak när det gäller att diskutera det här med smisk angående barn - det diskuterar jag inte längre med folk som bor i USA. Inte för att alla i USA tycker smisk är ok, men för att jag tyvärr har hamnat i en hel del diskussioner med folk där som tycker smisk inte bara är okej, utan även extremt nyttigt och något alla barn "ska ha" för att det "ska bli folk av dem". 

Ni får gärna ge exempel om det är något ni helst undviker att diskutera, eller förklara varför, eller så räcker det med att bara säga "ja det finns saker jag undviker om jag kan". :)

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Outlawly]
1

Ja usch, politik, för jag tycker att saker inte är kul och så kan jag bli upprörd på vad folk tycker.
Och särskilt nu när alla ska prata om invandrare (ofta i negativ mening) då vill jag bara gå.

Men helst undviker jag alla diskussioner.

catcult
0

Jag undviker att prata politik med människor jag inte känner väl, eftersom jag är kritisk mot Sveriges invandringspolitik och då tror människor generellt att man är dödsnazist och dessutom en vidrig oempatisk människa. Jag har också andra kontroversiella åsikter (i Sverige), bland annat om vapenlagar och drogpolitik (Sveriges drogpolitik skördar många liv och är katastrofal!).

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six