God Jul från sajtvärden!
God jul nu så här första advent från er Sajtvärd! Hoppas ni kan hålla er varma i höstrusket och att ni börjat känna er lite julglada! Själv ska jag precis dricka te med äpple och kanelsmak, måla lite i min målarbok för vuxna (tidig julklapp till mig själv) och kolla på Hotel Hell.
Glad första advent!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
God jul 🎁
Glad första advent!
👋🌺
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Det är så svårt att fatta att det är Jul snart! Speciellt med tanke på hur varmt det är ute.
Ha en God Jul och glad första advent! 🌺🎁
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Glad advent tillbaka till er!
#3 Jag håller med. Jag kommer ihåg jularna när jag var liten för 20 år sen (gud, jag fattar inte att jag kan säga så, vad gammal jag är) då var det aldrig bar backe i december. Aldrig. Det var metervis med snö och snökaos och så vidare. Nu har det snöat två gånger och allt smälte bort på några timmar. Idag regnar det. Wat.
Det stämmer att vintrarna var snörikare för 40 - 50 år sedan.
Men efter 88 har det varit betydligt mildare här i djupa södern.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#5 Jag har märkt en otrolig skillnad efter det också faktiskt. Jag levde inte för 40-50 år sen så jag kan inte jämföra med det. xD
#6 Håller med! Jag har inte heller levt lika länge som Farwuq 😎 men märker ändå skillnad. Vi behöver nog inte gå tillbaka längre än tjugo år. Nu känns det jätte konstigt att börja julpynta. Jag har svårt att komma in i stämningen och det var likadant förra året.
Här har det inte ens snöat än. Man behöver inte ens skrapa bilrutan på morgonen. Det ska inte vara så i början av december.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
#7 Nej jag håller med. Jag saknar verkligen charmen som julen alltid hade med sig. Jag ogillar kyla och snö egentligen, men det känns ändå så konstigt kring jul nuförtiden.