Mobbas i framtiden.
Läste på en sida om några föräldrar som nyligen fått barn. De är redan nu oroliga för att deras barn ska bli mobbade eller slagna när de kommer upp i skolåren. Så himla tragiskt…de är altså redan oroliga! Så ska ju ingen behöva känna när man har små barn hemma. Grymt.
Lena.
Jag är oxå livrädd att min framtida unge kommer att bli mobbad, trotts att jag inte ska ha barn än på väldigt länge! Antaqr att man oroar sig för att man vet hur det är..
Ja precis. Jag tänker att det är ju verkligen oroväckande att man oroas när man inte har fått barn ens. Jag vet ju inte så mycket om hur det är att vistas i skolan i dagens läge men jag hör ju min son vad han säger. Det är gänggrupperingar lite här och var i skolan som har blivit så starka tillsammans att de styr en stor del av eleverna. Det är psykisk mobbing som inte går att ta på. Mer konkret är slag och att de vräker ur sig en massa otidigheter.
Skulle vara intressant om någon, som går i skolan eller inte för så länge sedan slutade , ville berätta hur det kan se ut.
Jag vet ju iof inte hur det va förr i tiden, men min mor som är 45 vart oxå mobbad under sin skolgång, dock för att hon hade glasögon. Jag tror nog mobbing har varit vanligt i alla tider, bara inte så uppmärksammat som nu.
Jag skulle ju kunna berätta, går ju andra året på gymnasiet, och det va ju inte så länge jag gick grundskolan, där det va som värst.
Jättegärna! Skriv så mycket du vill. Du kan om du vill lägga upp en ny tråd så finns det lätt att se i forumet.
Det har alltid funnits mobbing i skolorna. De är säkert mer och råare i dag. Det är i alla fall något som sätter spår under hela livet.
Jo, men det kan jag göra. Men min dator är under reperation just nu, så jag lånar min systers och hennes tangentbord är helt knas, så jag skriver en hel artikel när jag fått min dator fixad. Skulle va jättebra om jag skulle kunna få någon slags mall eller något sådant, tycker det är mycket enklare att skriva om det ska vara på ett spec sätt eller om jag får frågor att skriva efter.
Jo, fast jag undrar jag igentligen om inte mobbingen va råare förr i tiden, då lagarna var annorlunda och man fick göra lite som man ville i princip. Nu tänker jag mig igentligen ganska långt bak. typ under 1800-talet tex.
Jag har ingen mall du kan gå efter men skriv bara rakt ur hjärtat, hur du kände, vad du upplevde, vad du såg, gjorde skolan nåt åt det osv.
Hur det såg ut på 1800-talet vet jag inte utan kan bara svara för hur det var när jag var skolbarn. Enl mina barn så var ju det ända tillbaka på medeltiden
! Men det är en intressant tanke…hur de var på 1800-talet. Kanske någon här som vet och kan svara på det.
Nu är min dator fixad och jag har skrivit klart. Började med en liten del om hur jag har ullevt att skolmobbingen ser ut rent generellt. Sedan fortsatte jag med att skriva hur min skolgång såg ut och vad jag upplevde osv. Vart en rätt lång artikel, vill du att jag ska lägga ut den i en ny tråd? Vill du kanske läsa den först?
Vad bra! Toppen!
Viktigt att det blir dina ord och känslor. Jag kan ta den därifrån sedan och göra en artikel av den. Du kan lägga den under tråden skribenter sökes så blir de samlade där om du vill.
Lena.
La in den där nu, och när jag hade skickat iväg såg jag att jag hade några stavfel och tillagda/ifråndragna bokstäver lite här och där. har inget rättstavningspogram. Hoppas dom/ni har lite översyn.
Det gör absolut ingenting. Jag missar med….det har jag sett!
Lena.
Okej.. lär ungarna vad som är rätt och fel, etik och moral, och att stå up för sig själva!! Det är det som behövs.