OT-Bebis misshandlad
Förlåt mig att jag tar en en OT-Tråd, men måste bara skriva av mig. Satt här på morgonen och fikade läste morgon nyheter, sen var min morgon förstörd. Det var om en liten flicka på 16 veckor som kommit in på Astrid Lindgrens Sjukhus med hjärnblödning samt en massa benbrott. Föräldrarna har slagit och släng sin lilla flicka i väggen!!!! Läkarn sa att in princip var alla ben i kroppen brutna. Detta gjort av föräldrarna. Hur kan man? Blir så otroligt ledsen då man läser sådanna här saker, Samt går och kramar min flicka för 5 gången och säger hur mycket jag älskar henne/ medde
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Nä, fy så hemskt! Helt ofattbart att man kan göra så mot ett litet hjälplöst barn. Och sitt eget! Dessa föräldrar måste ju ha jättastora problem som kan göra på detta viset. Ett litet barn! Vad är det som händer i vårt samhälle!!??
Lena
Nä fy, hur i helskotta kan man behandla ett barn så. hoppasr nu att den flickan överlever och klarar av att ha så många brott i sin lilla kropp.
Förstår mig verkligen inte på människor som misshandlar vare sig stora eller små människor. Det gör mig så ledsen.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Läste artikeln. De har ytterliggare ett barn till. Det barnet har vid ett flertal tillfällen kommit till sjukhus för suspekta skador. Man undrar ju om ingen har reagerat tidigare och hjälpt familjen eller tagit hand om barnen. Stackars lilla barn…hoppas verkligen att barnet klarar sig från framtida men och överlever.
Gör mig ännu mer besviken att höra dom har ett barn till. Undrar som dig LenaB att ingen reagerat då det tydligen funnits en varningsignal.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Det värsta är att de verkar klara sig undan med detta. Hoppas jag läste fel i artikeln. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Vad jag förstår så är de häktade på nytt och båda barnen omhändertagna. Tack och lov!

Skönt att höra, annars hade jag tappat förtroendet en massa. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.