Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettallmänt
Läst 800 ggr
Mymlan
0

Mobbning på nätet

Hur många har varit/är utsatta för det? då menar jag grov, utfrysning etc

Vad anser ni vara mobbning på nätet?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[LenaB]
0

Jag har inte personligen varit med om det men vet flera som varit det. Jag tycker att det är som med mobbing ansikte mot ansikte. Lika illa.

Via nätet kan det till och med vara värre för man kanske inte vet varifrån det kommer. Det är ju oftast anonymt vad jag förstår. Nu kan man ta reda på varifrån det kommer och det är ju jättebra.

Min son kom hem för ett tag sedan och berättade att en klasskompis hade blivit utsatt för detta och det på skolans datorer. Exakt hur det gått till vet jag inte men det var hot och mycket kränkande saker det handlade om. Har en känsla av att mobing/trakasserier på nätet är vanligare i dag.

Lena.

[LenaB]
0

Här är en länk om man blir kränkt via nätet. Den är från datainspektionen.

datainspektionen.se

Mymlan
0

Kan vara så mkt, ej svar på inlägg fast man vet att folk kan, pga de ogillar personen så fryses den ut pga de vill ej ha den personen på forumet kan vara som sagt så mycket.

[LenaB]
0

Ja, det har du rätt i det kan vara så mycket.( Det finns en tråd i det du beskriver som heter Trakasserier via nät/sms där jag lagt upp en undersökning man kan svara på.)

Det du beskriver ser man lite överallt på nätets olika forum. Det är synd tycker jag. Pratade med en person som sa att det tom förekommer gängbildning på vissa forum. Så nya medlemmar har väldigt svårt att komma till tals och då lämnar de forumet. Det är både unga och vuxna det handlar om. Tragiskt….

Mymlan
0

#4 Brukar kalla sånt klubben för inbördes beundran, tyck och tänk som vi så är du accepterad. Säg ej ifrån eller var på ngtvis annorlunda då blir du ej accepterad.