Inspirerade av händelsen i Finland?
Konstigt hur det kan vara. I onsdags fick jag höra att det planerades och bestämdes en tidpunkt för att 2 gäng skulle ''göra upp''. Detta är på mina barns skola. Det hade inte pratats något alls om något i den stilen tidigare i veckan. Dagen efter händelsen i Finland var vissa elever väldigt uppskruvade och stöddiga, gick omkring och försökte få igång bråk. Det slog mig direkt att detta måste hänga ihop med detta i Finland. Sedan hör man om dessa killar på nyheterna som hotat rektorn. Där tror man att de är inspirerade av händelsen i Finland. Min stora fundering är då hur kan det bli så här? Vad är det som händer hos eleverna, hur tänker de?
Mina barn var dämpade och kände bara att det kunde lika väl varit här på deras skola.
Lena.

Det har hänt på flera skolor efter denna händelse. Sedan blev två tonåringar arresterade sedan de hotat sin rektor att de skulle döda honom och göra som i Finland.
Fattar inte varför folk alltid ska bli inspirerade av det dåliga som händer och inte det som är bra. Är bra tråkigt? Hur går man bra saker och förebilder till "häftiga". Något att fundera på. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Det var något att fundera över.
Jag såg ett program på tv i går om detta med våldet på internet som visas upp. Youtube. Det är ju tydligen fruktansvärda saker våra barn kan se där. Det finns filmade mord, våldtäkter, stympningar och säkert mycket annat. Fy så hemskt!!
Vansinnigt att det inte stoppas!
Lena.