Brainstorming!
Hörde att mina vänner intill ligger i vinterkräksjukan. Så tänker man…varför finns sånt egentligen. Det sägs ju att allt har ett syfte. Vad kan finnas i vinterkräksjukan som kan vara ett enda plus? Nu tänker ni kanske att, nu har LenaB blivit knäpp…hi hi! Men tänk på det en stund. Kommer ni på något mer som är så där obegripligt? Kan vara kul att se hur mycket obegripligt vi har i vår värld.
Vh LenaB
Se det så här - ur virusets synvinkel är vinterkräksjukan det högsta goda, och människan är ett väldigt trevligt djur. Så visst finns det mening med den
.
Kom på en till otrevlig liten rackare, färstingen!
Vetenskaplig version: Vinterkräksjukan kommer till dom som den kan smitta, jag själv är immun, tur för det!!
Vidskeplig version: Den kommer till den som förtjänar den..:P
Tror på den vidskepliga - hela min familj är immun
!
#3 Jo, men vad skulle det vara bra för? Allt fyller ju en funktion sägs det. Som tex spindlar. Otäcka djur (tycker jag då) vad har de för funktion att fylla? Jo, de blir mat åt andra djur osv. Skrev jag konstigt nu
??
Vh LenaB
Mja.. spindlar är bra på annat sätt med:P men matkedje messigt har nog Virus ingen funktion.. Annat än att det är en organism som lever på att snylta på andra:P
#6: Precis som människor, då …