Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettskolans-hantering-av-mobbing
Läst 1385 ggr
[LenaB]
0

Skolbussarna...

Hur är det i bussköerna på eran skola? Är det stökigt och bråkigt som på skolan där mina barn går? Där har man bussvakter men lyckas ändå inte att stävja bråken. Det verkar som att de som bråkar inte alls bryr sig att det är vuxna närvarande. Barnen kommer hem med stora blåmärken och sprickor i revbenen efter knytnävar och sparkar.

Vh LenaB

Faxlin
0

Vi har också stora problem både i bussköer och på själva bussarna. Ett tag fick jag bekosta bussreserna för att åka med dem å bussen för att de inte skulle få stryk.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Wiizy
0

Buss? huh, jag har ingen skolbuss iallafall. tror inte min skola har någon överhuvudtaget.
Fast jag skulle inte åka den, eftersom jag bor sådär 3-4 km från skolan, så jag går ju ^^ så våld på några bussar har jag inte vart med om… :P

[LenaB]
0

Det är ju inte klokt att man inte ska våga låta sina barn åka bussen till skolan.

Vh LenaB

V-lang
0

Matilda åker inte skolbuss för hon har också bara drygt 3,5 km. Skulle det vara jättedåligt väder så tar hon vanliga bussen och på den är det lugnt =)

AnneN
0

Kommer ihåg då jag gick grundskolan, då vägrade busschaffisen att öppna bussdörren om vi inte stod i en ordentlig kö… Tyckte det var riktigt bra för efter att det hänt några gånger i vintekyla eller dåligt väder så lärde vi oss att då bussen kom ställde vi oss i en fin kö

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[LenaB]
0

#5. Det var ett bra sätt att komma till rätta med problemet. Här gör bussschaffisen som så att han kör tillbaka bråkstakarna till skolan och sedan får de ta sig hem bäst de vill. Om det nu bråkas i bussen vill säga. Det gör det varje dag så det är en tålig schaffis de har. Glad

AnneN
0

snacka om tålamod… jag hade ställt av dem vid vägkanten om dom inte var snälla

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[LenaB]
0

Jag tycker med att han gör rätt.Det är faktiskt förjäkligt detta! Det var ett nytt bussbolag som fick skolkörningen i höstas. Det var bussar som var i princip nya och nu har ungarna förstört så mycket så det är väl tveksamt om de fortsätter. Det är ju enorma kostanader det handlar om.

Ijin
0

StockholM!! jag åker lokaltraffiken där.. Så inga problem med det=)

[LenaB]
0

Åker man lokalt så är det nog bättre. Här är det faktiskt en buss som går i lokaltraffikens regi på morgonen. Här åker niorna för de får inte åka med den vanliga skolbussen för det blir för stökigt. Otroligt!! Fundersam

Vh LenaB

[LenaB]
0

Vandaliseringen på skolbussarna fortsätter. Jag tänkte att man kanske skulle ringa till bussbolaget och höra sig för. Fick prata med en chef på  bussbolaget och frågade hur vi föräldrar kunde hjälpa till. Han blev helt tyst….jag blev bara så paff för du är den första föräldern som ringt i ett sånt ärende, sa han. Alla andra bara klagar om deras barn har blivit avsläppt för dåligt uppförande eller skadegörelse. Jag frågade i alla fall var ansvaret ligger egentligen. Det klart att vi föräldrar måste vara väldigt tydliga i vad som är rätt och fel. Men vi kan inte vara med på bussarna. Han sa att detta ligger på skolan att se till att det är lugnt. Annars får de se till att ha en av sin personal på de turer som är stökiga. Det är skolans ansvar, sa han. Ok, tänkte jag. Vi fick ett brev för en tid sedan som upplyste oss föräldrar att det var upp till oss att lösa detta och inga andra! Snacka om falskspel och att inte vilja ta sitt ansvar som de ändock måste ha undertecknat i avtal med bussbolaget. Är det nu så här (om jag inte missuppfattat honom)så är det verkligen att föra oss föräldrar bakom ljuset. Vi har givetvis ett ansvar att lära våra barn vad som är rätt och fel. Att vandalisera och bete sig illa på bussen är helt oacceptabelt enligt min åsikt. Han jag pratade med på bussbolaget var evigt tacksam för att jag ringde och verkligen tog reda på saker och ting.

(det kanske blev lite rörigt skrivet detta men hoppas Ni förstår)Glad

Vh LenaB