Mobbing och utfrysning i idrottsvärlden.
Hur är det? Är det mycket mobbing inom idrotten? Jag vet av egen erfarenhet att det förekommer men inte i vilken utsträckning. Någon som har erfarenhet??
Vh LenaB

Kommer ihåg då jag var 7 år och gick på ridskola, bara för att jag var lantis så blev jag knuffad och slagen med ridpiska av de andra flickorna som var från stan. Ridläraren såg det men gjorde inget åt det, hon gick bara in på sitt kontor. Det gick flera veckor och samma sak varje gång jag var i stallet. Tillslut var det en tjej som tyckte det skulle vara kul att slå mej i ansiktet med piskan! Hon träffade rakt i ögat och min stubin som är väldigt lång tog slut. Slet av henne piskan, brottade ner henne på stallgången och slog i ansiktet tills vaktmästaren såg det och lyfte bort mej. (vet att man inte ska slåss men jag var less) Efter det så vart det samtal med stallchefen, ridläraren och våra föräldrar och mamma tyckte att jag hade gjort rätt som gav igen då ingen vuxen brytt sig trots att dom såg. Efter det så vart det som regel att det alltid var minst 2 föräldrar med på lektionen och i stallet och bråket upphörde.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

är medveten om att många inte anser att ridning är en sport men det är för att de inte testat själva
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag läste någonstans att man gjort en undersökning bland idrottande barn och ungdomar. Där fick man fram en siffra på att 8% känner sig mobbade och utfrysta. Min son tex han slutade med sin sport just för detta. Jag kände att det, just i hans klubb, blev allt för mycket allvar. Det var ingen lek längre. Då var han 9 år.
Vh LenaB
Just inom skolidrotten var det vanligt att 2 elever fick välja sina lag. Sist blev alltid kvar de tjocka eller de som ingen gillade….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, det är hemskt!
Vh LenaB
Har varit ungdomstränare i både fotboll och handboll. Har tränat både pojkar och flickor. Vad det gäller mobbing var faktiskt flickorna värst. Enda lösningarna som fungerade var samtal tillsammans med föräldrarna och förvarningar om att jag stängde av dem från både träning och match nästa gång det hände. I vanlig ordning tog de inte det på allvar förrän de blev avstängda i ett par veckor. Sen fungerade det.
Det var ett bra sätt. bra att du gjorde som du sa att du skulle göra om de inte slutade. Tomma ''hot'' är meninslösa.
Vh lenaB
Jag var med i en fotbollsklubb när jag var yngre, blev dock mobbad p.g.a mitt namn.. Inte kul alls, jag avskyr det namnet .
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att det är fruktansvärt!! Jag har sökt på nätet nu i dag och i går. Hittar inte mycket. Men samtidigt vet vi att det är mycket vanligt. Såg på BRIS sida att det fanns lite skrivet men det var inte mycket.
Vh LenaB

Mmm… alla skriker att man suger vad man än gör.