Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettmobbing-i-samhället
Läst 1082 ggr
SusanneStromstedt
0

Hur kan man göra nåt sånt?

AnneN
0

De måste ju var psykiskt sjuka som inte kan skilja mellan spel och verklighet. Full eller ej så dåligt omdöme får man inte av endast alkohol

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SusanneStromstedt
0

Jag tänkte detsamma,men ändå…Mot sin egen syster!!!!

T.o.m en alkis har empati

Gronstedt
0

Jag är helt övertygad om att empati måste läras in. Jag vet inte om det kan klassas som psykisk sjukdom att inte ha blivit lärd?

YvonneW
0

Som jag också skrev på en annan tråd, empatin verkar försvinna mer och mer i samhället. Hur lär man sig empati som man sitter och spelar tv-spel där man sparkar och slår varandra?? Trevligare underhållning borde väl finnas? Och de som gör spelen tar inte heller sitt ansvar.

Och här kommer den stora frågan in igen; hur mycket betyder miljön kontra arvsanlag/medfödd empatibegåvning? För nog får vi väl något medskickat när vi föds? Förstånd och förmåga att känna.

Gronstedt
0

Jag är övertygad om att vi, liksom andra djur, och i synnerhet så kallade högre djur, som inte har speciellt mycket medfödda instinkter, INTE får något som helst i fråga om empati med oss. Den unga människan måste, liksom den unga chimpansen eller den unga elefanten, LÄRA sig allt om hur man agerar gentemot andra individer. Inte ens att ta hand som de ungar individen själv fött är medfött för dessa djur med mer intellekt än instinkter.

Empati lär sig den unga individen genom gruppens tryck och exempel.

Zetter
0

Jag blir tyvärr inte förvånad.

[LenaB]
0

jag såg detta på löpsedlarna i stan i dag….Saknar ord. Fruktansvärt!!

Ijin
0

Fan.. när jag blir full blir jag bara trevligare och kanske liiite jobbig, men aldrig våldsam..:p Det där är sjukt, och det lär drabba oss som spelar datorspel..