Mobbing iFokus

Mobbing

Etikett: off-topic
Läst 492 ggr
Stj3rnfallet
0

OT. Värt att tänka på kanske?=)

Jag tänkte lägga upp lite visdomsord och sånt som iaf jag tycker kan vara värt att tänka på =)

Att dela med sig - ofta och mycket… att veta att en enda människa har andats lättare därför att du har levt - Det är att ha åstadkommit något.

**- Ralph Waldo Emerson

**

Om jag kan hindra ett enda hjärta från att brista,
har jag inte levt förgäves.
Om jag kan hindra ett enda livs plåga,
om jag kan hjälpa en enda avsvimmad rödhake
tillbaka till sitt bo - då har jag inte levt förgäves.

- Emily Dickinson

En riktig vän är en person som ser igenom dig och fortfarande är nöjd med vad hon ser.

**- ? (Minns inte vad personen heter)

**

Man lever inte förgäves, om det finns ngn i denna värld som verkligen förstår en.

- Lin Yutang

Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

**- ? (Vet inte vad personen heter)

**

Ensamhet och känsalan att vara oönskad är den grymmaste fattigdomen.

- Moder Teresa

Jag kan inte förädla dig, om jag inte först förädlat mig själv, och jag kan inte beundra dig, om jag inte först funnit något beundransvärt hos mig själv.

**- Maurice Maeterlinck

**Det var allt för tillfället =) Kanske lägger till fler senare! Hoppas ni tycker om dem precis lika mkt som jag gör!

Ha en fortsatt trevlig helg!=)

Ijin
0

Låter gött=) andra ord för vad redan finns i mig=)

Stj3rnfallet
0

Ja, jag gillar sånt =) Hehe, de förklarar lite hur jag känner om saker och ting =) Och hur jag lelver lite.. Andra går alltid före mig och jag lyssnar alltid när det behövs osv. Har alltid varit "hjälpande" (eller vad jag ska kalla det :P), kanske därför jag valde omvårdnads?=) Skönt iaf att skoltiden är över ;) Iaf för min del och för tillfället..

Ijin
0

haha, samma här.. Kom hem igår från egypten:D så jag är laddad!

Stj3rnfallet
0

Haha, ja, en semester vore ju skönt!=) Men sjuttsingen vad jag skulle sakna alla mina pälsbollar jag har!:P Fast just nu känns det som att jag hade behövt slappna av lite ;) Man behöver ju vila också emellan åt.. Jag tar upp andras energier för mkt, tror jag iaf.. Kan inte förklara annars varför jag är så trött jämt :P

Ijin
0

:P stress och vinter trötthet?

Stj3rnfallet
0

#5 Haha, vad ska jag skylla på på sommaren då?:P Stress vette f*n om jag har just nu.. inte vad jag vet iaf :D Hm.. Kom på nått bättre :P

Ijin
0

Jag behöver minst 1-2 timmar om dagen för mig själv, då jag tänker på allt och inget..

Stj3rnfallet
0

Ok, ja, kanske det man behöver =) Sen kanske det beror på att jag är en nattuggla också som jag är så trött alltid.. Fast är nog inte riktigt det heller, då jag är trött även med "normal" dygnsrytm.. Hm.. Måste försöka komma på nått sätt att bli piggare, då det är så tråkigt att vara trött all the time =)

Ijin
0

Börja träna lite smått^^

[LenaB]
0

Tänkvärda ordGlad! Ser fram emot fler visdomsord.

Vh LenaB

Stj3rnfallet
0

#10 Ja, jag tycker om dem =) Ja, jag får se om jag hittar fler jag tycker är bra. Men just dessa jag lagt in tycker jag väldigt mkt om :D