Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettallmänt
Läst 665 ggr
skanorskaniner
0

Gått för långt

Nu denna terminen har 3 tjejer från min parrallel klass flyttat pga mobbning. Först Marcella(bytade skola), sedan Felicia (bytade till min klass) och nu Emmalinn (bytade skola).
Jag säger inte vad de som mobbar heter men de går igenom alla tjejer i klassen men än så länge har de bara gått igenom tre st( de tre ovan) och de har nu börjat med nästa.

Detta är ingen fykisk mobbning utan att de börjar ignorera och de små retas hela tiden. Ett tag får man vara med och nästa gång så pratar de inte med en.
Jag är med i Friends på vår skola men skolan gör inget( väldigt tröttsamt) om tjejerna hade börjat slåss och gått över till fysik mobbning så hade nog skolan tyckt att det var enklare. Men nu är det inte så och skolan kan inte göra nått. Klassen går hos präster för att få bättre sammanhållning men det har inte blivit bättre. Skolan skulle ju reagerat redan då Marcella flyttade och de har inte ens reagerat nu när den tredje tjejen flyttat. Riktigt dåligt.

Vad tycker ni att jag och de andra i Friends ska göra??

Förresten så är jag ny här och jag är mer aktiv i kanin iFokus..

SusanneStromstedt
0

Kan inte ni i friends prata med rektorn?

skanorskaniner
0

#1: Det har vi men inget händer. Sen har vi inte vår vanliga rektor då hon har fått Cancer.

SusanneStromstedt
0

Usch,vad hemskt!Vet ni vilka elever som är bråkiga?Kanske ni kunde be era föräldrar ta kontakt med deras föräldrar?

skanorskaniner
0

Vi vet exakt vilka tjejer som är bråkiga.. Skolan säger att de har tagigt kontakt med föräldrarna men det verkar inte som det..
Föräldrarna borde även vara lite oroliga då de båda har fått IG i flera ämnen.

[LenaB]
0

Om ni inte redan har gjort det så kan ni ta kontakt med skolsköterskan.Jag tror de är väldigt bra på att ta tag i sånt här. Hon jobbar med barnens hälsa och är man mobbad så mår man ju inte bra. Hon kanske inte är medveten om situationen.

AnneN
0

Har ni kontaktat mobbarnas föräldrar?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

skanorskaniner
0

#5: Jag tror inte att hon är så medveten om detta ska kolla med Ann när vi börjar i januari. Men just nu är ju ingen mobbad eftersosm Emmalinn flyttade men de kommer säkert hitta ett nytt offer..

#6: Jag vet inte.. men skolan har sagt att de har gjort det..

AnneN
0

Det verkar ju inte ha fungerat det skolan gjort, men kan inte Friendsgruppen kontakta föräldrarna då och tala om vad som pågår?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ijin
0

I HELLVETE HELLER ATT DOM SKA TILL PRÄSTER!

I deras ålder är det omöjligt att få en bra sammanhållning i klassen. Alla klasser i grundskolan är uppdelade och ofta rätt ovänliga.

[LenaB]
0

Ts: Jag undrar vad det är för typ av skolan, för jag har inte hört talas om att man tar in präster vid mobbing. Är det en friskola eller en vanlig skola?

Vh LenaB