Press på elever i skolarb...
Hur är det…tycker Ni elever att pressen och kraven är jobbiga i skolan? Vad jag ser hos mina barn så är det väldigt jobbigt emellanåt.
Vh LenaB
O fy fan.. över 100 timmars konstant info som dom trycker ihop till mindre.. och mindre.. stressen är enorm!

Jag har alltid haft problem med att det har vart för lite press… Jag presterar mkt bättre om jag får hård tidspress på det jag ska göra
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hmm…jag tycker inte det är så värst mycke tidspress…men det beror väl kanske från skola till skola och från lärare till lärare?
Ja, det är naturligtvis olika från skola till skola och från elev till elev. Vissa har lätt att lära medans andra har svårare. Men med de läxor som mina barn har så kan jag förstå att det är pressande. Sedan när man kommer upp i gymnasiet då blir det ännu mer. Hua!! Vet själv hur det var…
Vh LenaB

ja, går själv bara i 7:an, så vi får se hur det blir..
jag går EC datorteknik, det är sjuuk så mycket jag måste lära mig..
Njääe. Av någon skum anledning har jag otroligt lätt för Svenska, Engelska & SO. Jag har nog inte pluggat till något förhör i dessa ämnen på hela året, men ändå haft rätt på mycket.
Därimot har jag alldeles för mycket franska (enligt mig) Vi har prov varannan vecka och ungefär 20 glosor mellan varje lektion, dvs. två dagar. Plus att vi ska översätta texter konstant och göra massa övningar.
#7: Hua…franska. Det läste jag i högstadiet och det var så vansinnigt svårt. Det lät väldigt mastigt med franskan där du myriis! Beundrar dej som ändå inte ger upp!
Vh LenaB

Självklart. Fy f*n, att höra att man ska göra sådär 4 kapitel fram tills 20:e dec, det är verkligen uppmuntrande! :-(
Usch, skolan har FÖR HÖGA KRAV!!!1
Press i skolan e de allt, går trottsallt på gymnasiet sista året och jag trodde de skulle vara lätt, läser djurvård och inom djursjukvården så är det väldigt höga krav och högt arbetstempo, schemanen ändra minst varannan vecka och inte till de possetiva utan till längre och hårdare dagar, lektioner som är över 2,5 timmar långa och enbart hjärngympelektioner om så säga. Skrivkrampen sitter ju i i månader efter en veckas pluggande.
Lärarna har allt mer kortstubin med oss och vi får svårare att konsentrera oss.
Jag har skriv och lässvårigheter och kraftiga konsentrations svårigheter vilket gör skolan till en perss för mig. och detta gör att ämnen som svenska och engelska e tuffa, men även att läsa 60 sidor på 3 dagar är jobbigt och att lära sig de som ingår i alla ämnen nästan, och någon hjälp får man ju inte då lärarna inte har " tid"
Så JA skolan ställer höga krav! oavsätt om de är grund eller gymnasiet!
www.blueberryhedgehogs.com

Rebecca har snart gått i väggen!
4 prov som ska göras för jullovet och ingen hjälp finns att få på skolan,som har för lite lärare anställda.Hon gråter nästan varje kväll när hon försöker få in lite av grejorna i skallen.Hon är så trött att hon vill spy säger hon.jag har sagt att hon får lov att ta ledigt nån dag i veckan för att plugga i lugn och ro hemma och hon är glad för att hon får göra det….
Hon behöver vilan från skolan, som har blivit alldeles helsjuk sen kommunerna tog över…
Helt otroligt att hon ska behöva att ta ledigt från skolan för att plugga hemma! Hua…hon har det inte lätt kan jag tänka.
Har det varit en privatskola innan?
Vh LenaB
# 11 Har själv en dotter som upplever skolan likadant som din. Hon har det tufft, prov + omprov och har tappat gnistan helt. Hon blir förtvivlad när det går dåligt på proven. Hon pluggar o pluggar men det fastnar liksom inte. Vill ju inte påstå att proven är lätta att förstå heller då frågorna inte är tydliga tillräckligt. Två exempel från Franska rev. provet: Berätta om franska revolutionen. ( Vem, hur, varför, vad blev resultatet?) Hur har revolutionen påverkat dagens samhälle? För en 8:e klassare kan det vara jobbigt att förstå frågorna och relatera till dagens samhälle.
#13 jo det va jobbigt för mig med då..
Jo du Zetter, det hade jag inte klarat av att redogöra för. Tänk så mycket man har glömmt. Jag ska hjälpa min son idag med nazismen! Hualigen!!
Skolan har alldeles för höga krav. Ibland får jag gå upp 5-6 på morgonen för att endast plugga i nån timme för att jag ska hinna med allt, å lägger mig ibland vid 12, 1 tiden på natten för att hinna plugga. Detta även om jag pluggar hela dagarna. Tro det eller ej. Iofs har jag inte alltid lätt för att plugga inför ett prov, men ändå.
Det måste vara hemskt svårt att kunna prestera med de kraven. Jag menar, sitta uppe så länge och gå upp så tidigt. Om jag hade haft så lite sömn och jobba hade inte gått i längden.
Ja, händer ibland att jag stannar hemma för att jag är alldeles för trött.
Tur att jag har magiskt inlärningssinne… tar typ 10 min för mig att lära mig något som tar normalt 1 lektion, väldigt skönt, men tycker synd om alla som inte har den lyxen:<
Då kan du vara glad! Tänker på min ene son som har ett hel..te att lära in. Medans den andre har hur lätt som helst.
Min kompis har jätte lätt att lära in. Hon läser en text en gång, sen kan hon nästan allt. :P Jag måste läsa texten flera ggr..
#21 så har jag, fast jag kopplar också ihop saker automatiskt..
Viss press ska finnas för att det ska fungera, men man ska kunna andas emellan uppgifterna och få det stöd man behöver. :)