Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettundersökningar
Läst 1639 ggr
[LenaB]
0

Skolstarten...

Hur har det gått för er och era barn nu när de började skolan igen?

Vh LenaB

SusanneStromstedt
0

Godmorgon Lena!Jodå,Rebecca har haft det rätt bra tror jag.Tjejen som lurade dom till Grebbestad har bett om ursäkt och vi får hoppas att det löser sig med det…Glad

Ijin
0

Praktiken började så fint så..:p

[LenaB]
0

Roligt att höra Ijin! Keep up the good work!Glad

Titti
0

Det har gått bra för mitt bonusbarn, så här är det full fart med läxläsning på kvällarna. Dessutom ska han gå på eftis någon dag i veckan, då inte jag kan vara hemma då grabben kommer hem från skolan.

[LenaB]
0

Härligt Titti! Så kul när de tycker att skolan är rolig! Min pojke som är 6 älskar att va på fritids också.

Titti
0

#5 Jo, han tycker att det är häftigt att pappa är eftisledare också så. Jr skulle vilja gå alla dar, men våran ekonomi tillåter det inte, så tydligen hade han roligt idag. Flört (Han går föresten i åk2)

[LenaB]
0

Glad Tänk så spännande och kul de är för dem! De känner sig ju lite stora med.GladPappa som ledare…wow inte alla som har den förmånen att ha pappa där! Roligt.

LillMalin
0

va är bonus barn för nåt? =)

[LenaB]
0

Styvbarn kallar man bonusbarn eller bonusar. Kära barn har många namnGlad

Ijin
0

#9 fint namn, faktiskt^^

Tixy
0

Jodå, det har gått bra. Samma trevliga stämning i klassen. :) Än har det inte varit några slagsmål, vilket annars lätt händer när vi är 12 lättretliga elever i en barack. ^^

[LenaB]
0

Skönt Tixy att det fungerar bra. GladÄrr det en klass med barn med speciella behov?

Tixy
0

Mja, bokstavsdiagnoser. :) Är i grunden för elever med asperger syndrom, men vi har även kombinationer samt "endast" adhd och så. Fungerar jättebra, tills någon blir frustrerad och inte kan hantera det.

[LenaB]
0

Jo, jag förstår. Men du känner att denna skolformen är bäst för dej om du jämför med en ''vanlig'' skola?

Tixy
0

Vår barack ligger mitt på en skolgård som tillhör en stor vanlig skola, så övningsämnena har vi ute i stora skolan. Fungerar superduper. :) Det finns lösningar på allt. Jag som vägrar äta i matsalen får äta nere i vår barack tex. Det skulle aldrig hända i en vanlig klass.

[LenaB]
0

Så skönt det måste vara för dej att ha det lite ''skräddarsytt''!Glad Hur länge har du gått i den skolan?

Tixy
0

Jo, det är helt underbart. :) Och lärarna känner en som personer, inte som någon som bara kommer dit och är.
Om jag inte minns helt fel började jag 1 oktober i höstas, är sist in i gruppen och blev "omhändertagen" av dom andra direkt.

[LenaB]
0

Vill du beskriva lite hur det var innan du började på denna skolan? Bara om du vill alltså.

Tixy
0

Mja, innan satt jag ju hemma i nästan 2 år. Missade därmed halva sjuan, hela åttan och en del av nian. Innan dess gick jag i en vanlig klass i en vanlig högstadieskola där man skulle hitta till alla klassrum, komma ihåg att ha med sig alla saker, ha "laddad" penna (stiftpenna, såklart) till varje lektion. Plus 25-30 elever per lektion och en massa läxor och krav. Det var en riktig mardröm jämfört med det här. ^^

[LenaB]
0

Ok, jag förstår. Känner igen detta mycket i min ene son.

Tixy
0

Hur gammal är han, och har han någon diagnos? :)

[LenaB]
0

Han är 15 och har ADHD, men den är väldigt mild. Den har däremot blossat upp nu när han är i puberteten.

Ijin
0

#22 jag har hört om folk med mild ADHD som kan få den under kontroll själva. fast det ska vara väldigt svårt…

[LenaB]
0

Det brukar var så att man lär sig leva med det. Det är nog värst i tonåren vad jag förstår.