OT - Magont
I höstas, någon gång i oktober-november, fick jag plötsligt ont långt ner i magen, ner mot livmodern. Och det där har hållt i sig, men attackerar i perioder. Men varje "period" är värre än den tidigare, och igår kunde jag inte vara kvar längre än till lunch i skolan.
Smärtan är ihållande, och känns som mensvärk blandat med ett antal hårda knytnävar i magen. Någon som har någon idé om vad det kan vara? Ska få mina föräldrar att ringa vårdcentralen idag så jag kan få en tid där, och få reda ut vad det är. Men det lär ju ta evigheter innan jag får komma dit.
hm, första tanken som slår mig är blindtarmen. Den kan va inflamerad utan att det är akut, och det kan nog va smärtsamt. Sen finns ju möilighet för vanliga tarmen, där finns ju några meter innuti, även denna kan bli inflamerad..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Usch så jobbigt Tixy. När det är magar så är det klurigt. Det finns ju så många olika organ i magen som Rita skriver tex.
Det är nog bäst om du kommer till doktorn. Du kan ju skriva upp datumen när du har ont så kanske du kan se ett mönster. Tänker på ägglossning. Den brukar ju infinna sig ca 2 veckor efter sista mens första dag. Det kan göra jätteont på många. Men beställ tid så du inte behöver gå och vara orolig.
Vh LenaB
Mjo, jag har funderat lite på blindtarmen, men tycker inte att allt stämmer.. Och jag vet att det inte har med mens eller så att göra, i det sammanhanget har jag aldrig ont.
Har satt mor i arbete att ringa vårdcentralen här nu, så vi får se när och om jag får en tid. :)

Har en kompis som hade liknande symtom och först trodde läkarna att det var blindtarmen men på röntgen visade det sig att hon hade fått livmodercanser =/
Tixy jag hoppas att du får en tid snabbt och att det inte är nått allvarligt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Usch, det där låter ju inge kul. :(
Vårdcentralen hade inte telefontid nu, tydligen, så mamma ska ringa dom imorgonbitti. Dom hänvisade akutfall till Löwenströmska, och dit tänker jag inte åka igen, om jag inte måste.
Jättebra Tixy att din mamma ordnar detta. Det blir säkert bra ska du se. 
Mor hade mycket på jobbet nu på morgonen, så hon ska testa senare idag och imorgon. Hade varit bättre om man bara kunnat gå dit, men då kommer dom skälla ut mig för det och hänvisa mig till telefontiderna iaf.
Ja…det är ju så med vårdcentraler….man ska alltid ringa. Hoppas att det löser sig.