Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettoff-topic
Läst 1045 ggr
[LenaB]
0

Oväder på gång...

Ja, då var det dags för nästa oväder. Det blir nog inte så illa men det är fascinerande vilka krafter som härjar. Jag tycker ju allt sånt här är spännande. Naturens krafter är mäktiga. Jag befann mig mitt i ovädret i lördags och det var inget mot Gudrun när hon gick fram. Men det i lördags var ordentligt det med. Men inte kraftigt nog för att få ett namn. Nån mer som har samma intresse för baturens krafter?Glad

Vh LenaB

BunnyBoy
0

När kommer ovädret? Och var?
Jag tycker också om oväder och sånt, tycker det är ganska mysigt, mysigare än när det är helt vindstilla och grått. Räcka ut tungan

SusanneStromstedt
0

Det är mysigt om man är inomhus och strömmen inte försvinner

[LenaB]
0

Det ska komma från väster i vanlig ordning. Västkusten alltså. Ska kolla SMHI:s radar och se. Där kan man följa både oväder och väder i realtid. Sedan kan det ju hstigt ändra riktning så då ''bidde det inget''http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5499&l=sv Jättespännande faktisktGlad.

AnneN
0

Här har det vart snöstorm idag =/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[LenaB]
0

Mysigt Anne. Ja,jo …om man är inne då så klart. Glad. Har det kommit mycket snö hos er?

AnneN
0

Några decimeter har det kommit idag… Var inte så kul å gå från bussen till skolan då snön piskade i ögonen =(

_**/Mvh Anne

[LenaB]
0

Nä, precis. Bara man är inne är det ok. Då har det kommit en hel del snö. Här i södern har det inte kommit en flinga. Vi har haft 7 plus i dag.

[LenaB]
0

Nu har det börjat friska i ganska ordentligt. Det ska visst bli värst i morgon. Det ser ut som att Göteborgarna får hålla i hatten ordentligt. Här i Halland och hela vägen uppåt västkusten har SMHI gått ut med varning om hårda vindar.

MIRJAMI
0

Jaha…då blir det säkert stop med spårvagnarna i morgon då som vanligt. Tur att man har arbetsplatsen på gå avstånd om det skulle behövas i morgon. Jag ska hålla i hatten….hårt imorgon…här i GöteborgOskyldig

[LenaB]
0

Ja, då får man förbereda för storm igen. Ta in allt som är löst ute. Nu blåser det ordentligt men det ska bli värre i morgon. Hur är vädret hos er ute i landet?

AnneN
0

Här är det sol och helt vindstilla =)

_**/Mvh Anne

Hoppfull
0

OT vad är det du pluggar Anne?

Jag blir ledsen över ovädren eftersom jag tror att de beror på vårt miljövidriga leverne… Gråter bortsett från det så gillar jag det med :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

AnneN
0

#12 Jag pluggar in gymnasiekompetensen på Komvux =)

_**/Mvh Anne

SusanneStromstedt
0

Jag gick lutande för att komma fram till brevlådan.När jag gick tillbaka var jag nästan liggande på rygg…Det blåser inte nådigt!

Denna kommentar har tagits bort.
[LenaB]
0

Hualigen Susanne! Var bor du?

Såg nyss att det stormar ordentligt i Norge. Där är det över 30 m/s. Undrar just hur det ser ut där i morgon…Förvånad

[LenaB]
0

De varnar för vågor i 25-meters klassen i Nordsjön. Tänker på oljeplattformarna men de står väl emot såna vågor utan problem antar jag.

Hoppfull
0

Ok Anne.. det har jag gjort, tyckte att det var ganska tungt!!!

[LenaB]
0

Jag har hört det med. Jag har funderingar på att börja plugga jag med. får se hur det blir med det. Lite svårt med barn och läxor.

AnneN
0

Jag tycker inte det är så farligt tungt, beror kanske på vilka ämnen och vilka lärare man har.

LenaB det är flera av de jag går med som har barn som klarar det riktigt bra. Bara man inte tar på sig för många ämnen samtidigt =)

_**/Mvh Anne

[LenaB]
0

Ok, man kan läsa så många man vill! Vad bra, då kanske jag klarar detGlad

AnneN
0

Har för mej att man kan välja att läsa bara ett ämne om man vill… Men för att få pengar från CSN så måste man läsa minns inte om det är 50% eller 75%. Men ska man finansiera studierna själv så behöver man ju inte bry sig om deras regler =)

_**/Mvh Anne

[LenaB]
0

I morse när jag gick upp var det inte mycket vind alls men nu blåser det ordentligt. Vi ska snart åka ner till stranden och titta på skådespelet. Glad

Hoppfull
0

Jag läste in samhällsvetenskapligt basår och tyckte att det var enorma mängder man skulle hinna och producera dagligen. Dagliga redovisningar, förhör, prov mm mm. Flera av de som gick tillsammans med mig slutade för att de inte orkade och ett par fick svåra stressymptom på grund av takten på studierna.

Sotis
0

Har uppe i norrland är det ingen storm :-)

SusanneStromstedt
0

Jag bor i norra Bohuslän Lena…6 km från norska gränsen…

[LenaB]
0

Ja, det blåste mycket men det var inte så farligt ändå. Värst hade nog Skåne tror jag.

Ijin
0

Älskar oväder…

[LenaB]
0

Idag har vi haft en härligt solig dag. Märkligt hur det är efter oväder blir det oftast vackert väder.

Ijin
0

det är alltid så.. finns många ställen att relatera det på:P Jag gillar rent ut sagt oväder… känns som om man blir mäktig av det:D

[LenaB]
0

Jag tycker att naturens krafter är så fascinerande. Vet inte varför egentligen men det känns mysigt och spännande på nåt sätt…typ. Svårt att sätta ord på det.

Denna kommentar har tagits bort.
vanessa
0

Det är något speciellt med oväder. Man blir så liten då. Naturen visar vem som bestämmer. Och det är inte vi. Var ute på englandsbåt för många år sedan. Var oroad för havet så jag proppade i mig för mycket åksjukepiller. Tur var det. Det var 36-37 m/s. Alla mådde dåligt, utom jag som ägde båten tillsammans med de som jobbade. Istället för att hamna i Göteborg så gick vi till Tyskland för de var tvugna att ta skydd. När vinden lugnat sig, så säger de att de ska vända båten. Att allt ska ställas på golvet m.m. De vänder. Sedan hr man "Is there a doctor on board?" Då satt jag och skakade på huvudet. Efter denna resa, som jag visserligen mådde bra på, så vill jag inte åka båt. Och definitivt inte stora båtar.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ijin
0

#33 Haha.. roliga är att jag har varigt med om något liknande, när vi va påväg hem från gotland, alla mådde illa, jag förstår inte hur! jag blir inte det:P o andra sidan tillhör jag till stor del havet..