Måndag igen 28/1
Då var det måndag och dags för vardagen igen. Måndagmorgnar är sega, barnen ska ställa om sig till vardagliga tider. Det är skildnad att gå upp vid 6 och 11!
. Hoppas ni får en bra dag!
Vh LenaB

Godmorgon Lena…Här sitter jag och är f-d på det nya tangentbordet som sambon köpte i fredags.Bokstäverna E och Q har bytt plats så jag skriver galet hela tiden! Hmpf….
#1 byt tillbaka då:D
Nu är det äntligen kväll och det har blivit gjort massor hemma i kväll. Sytt gardiner, satt ihop en hylla, tvättat, strukit och sonen har sålt fika på skolan till en skolresa. Nu är det lugnt och skönt
!
Ja…då var det tisdag. Är hemma idag pga. det stora sonen. Han vägrade att gå till skolan. Hans lärare är sjukskriven resten ut av denna vecka. Han berättade för mig igår kväll att det kommer att bli kaos i hans klass idag för de har en vikarie och han orkar inte med det för risken finns att de även ger sig på han. Han hade hamnat i bråk med en kille som var äldre, sedan så var det en annan kille som inte var inblandat som kom springandes bakifrån på min son och gav han en smäll med knyttnäven i bak i huvudet.
Jag var förbannnad för samma sak gjorde denna kille förra veckan. Jag medelade läraren om detta och hon hade tagit denna kille och pratat med han om det och även förklarad att det är farligt. Det verkar vara en och samma kille som styr i min sons klass. Han är för det mesta inblandat i allt som händer där.
Han är tydligen gelt hopplös på lektionerna. Speciellt när de han en vikarie. Igår så fick vikarien höra att hon var en j….a kärring, bara för att hon sa till han om något som han hade gjort.
Något som de har börjat med på min sons skola med är att man inte får säga till läraren om det har hänt något på rasten som igår hände….för då han man skvallart och då får man höra om det istället, så de vuxna får inte information om vad som händer.
Nu väntar jag att det ska bli måndag nästa vecka. Jag har ringt till skolan idag och pratat med personalen om vad som har hänt där igår. Ska försöka få iväg sonen till skolan imorgon och den som jag pratade med har lovat att de ska ha extra koll på situationen resten ut veckan. Rekton fanns inte på plats heller utan är sjukskriven.
Börjar bli facktist trött på denna systemet….det måste sätta hårt mot hårt….ska man kunna göra som man vill i skolan?? Jag försöker alltid att förklara för min son vad som är rätt och vad som är fell….men vad hjälper det när det finns andra föräldrar som inte gör det utan låter sina barn göra som de vill.
Hoppas bara på en bättre morgondag,…….
Det jag tänker på är att du kontaktar verksamhetschefen nu. Det känns som att det gått för långt. Jag hade hållt min son hemma, helt klart. Han ska ju inte behöva att utsättas för fara i skolan.
Vh LenaB

Jag hoppas verkligen det blir bättre på kolan och att din sson kan gå dit utan att oroa sej.
Kram till er från mej.
Ja, det hoppas jag. Han tycker detta med mobbing är så fruktansvärt för han har själv varit där.