Han blir mobbad!
Hej.
Det är en kille i min klass. Vi tror att han inte vill gå till skolan på morgonen för att han blir mobbad. det är mest bara ord dom säger.
Han kan knappt göra något utan att killarna säger något taskigt! Vad ska vi göra? Vi tycker så synd om honom. Man ser att han blir jätte ledsen. Men killarna som mobbar fattar ingenting. När fröken säger till dom så skärper dom sig en dag. Sen forsätter dom att mobba han. Lärana gör inget.
Tror du att hans föräldrar vet om att han mobbas?

Varför umgås inte ni tjejer med honom istället då?
Då blir nog killarna avundsjuka…Ni kan dessutom tala med lärare och rektor om detta,så är det inte han som ar sladdrat iallafall.

Jag tycker oxå att det är viktigt att ni pratar med läraren, lyssnar inte de så prata med rektorn eller någon annan lärare på skolan som ni har förtroende för. Jätteviktigt och bra att ni uppmärksammar det här. Låt det inte fortgå.
Den killen skall inte behöva ha det så. Även om det är bara ord, så knäcker det en till slut….ord kan var värre än slag. Prata med läraren om vad det är som pågor och berätta vad ni har hört att dessa killar säger till denna kille som är mobbad.
hjälp honom, stöd honom!

Tack för alla svaren!<3
#1 Jag tror inte att dom vet om att han blir mobbad.
#0: Det är ju viktigt att hans föräldrar får reda på vad som händer. Kanske någon av era föräldrar kunde ta upp det med hans föräldrar? Tror du att det skulle funka? Har du pratat med dina föräldrar om det? Jag vet att mina barn har sagt till mig när det varit någon som varit utsatt i deras skola. Jag pratade då med mentorn om det. Viktigt är ju att han får hjälp och att hans plågoandar lägger av.
Hej Sotis, hur har det gått med pojken i skolan?