Sönerna på PRAO
Min stora killar är på prao denna vecka. Den störste är på en vårdavd på sjukhuset. Han kom hem i dag och berättade lite om hur dagen varit. Han tyckte det var lite ruskigt att se dessa sjuka människor ligga som de gjorde. Han är på en kiravd så det är lite blandade åldrar på patienterna. Han tyckte så synd om de gamla som var där. Han såg ut att må mentalt dåligt faktiskt. Men det är bra att det får se hur det kan vara i verkligheten. Han ska vara där till på fredag så vi får se hur de här dagarna går.
Vh LenaB

Åh det låter spännande.
Även jag, som haft en farfar på ålderdomshem, kan ibland tycka att det jag ser är förfärligt.
Men som du säger Lena, så är det bra att de får se hur verkligeheten ser ut.
Hur gammal är din son?
Han är 15 . Hormonerna krigar
Ja ursh.. hormonerna.. dom kommer man ihåg..
Jodu…liknar PMS. Ibland brukar jag ge igen och undra om det är det han har. Han blir inte gladare av det kan jag säga. Ibland kan man inte låta bli
Min bror har samma problem, vet jag.. han är 15 och han kan gå från kramgod till skrikig nått-jag-inte-skriver-med-respekt-för-barnen.
Är otroligt trött på hans attityder med, men borde ha överseende med det, men orkar helt allvarligt inte med det just nu.p
Då har vi ungefär samma elände då. men jag måste nog säga att det börjar nog gå över nu för det är inte från en sekund till en annan nu längre. 

Tur att man har en bror som vill gärna ta sitt liv O.o
Liksom, man KÖR inte när det är blixthalka, men han gjorde det ändå…
#7 Jag tar gärna risker, och om jag kan, med livet med insats… Varför värna om sitt eget liv, när man inte utnyttjar det..? Saker ska inte ligga på lager och samla damm, det ska användas!
Men jag tror, och blir inte sur på mig, att han var naiv och tänkte "Det händer bara andra"

#8 Pappa blev skitarg när jag berättade för honom att brosan att han hade voltat med bilen.
Och ja, jag håller med om att han var naiv. Hoppas att han tänker sig noga för innan han kör igen….
Han har kanske lärt sig av sitt misstag. Jag har också varit ute på blixthalka men jag körde faktiskt in på en mack. Där stod jag tills saltbilen kom. Detta var på E4:an förra vintern. Fy så läskigt det var.