Mobbing iFokus

Mobbing

Etikett: allmänt
Läst 1062 ggr
SusanneStromstedt
0

Kanske jag är VÄLDIGT tråkig nu...

men jag tycker att alla hjärtans dag skulle firas på fritiden och inte i skolan.Jag tänker på de ungdomar som inte får nån blomma.Rebecca var hysterisk i morse för att inte hinna få med pengar att köpa blommor för.Jag frågade hur många som köpte blommor?Alla sa hon,men alla får inte tillbaka.Får du tillbaka då,frågade jag.Det vet jag inte,sa hon,men jag har då gett blommor till olika personer iallafall…

Förra året grät hon bittra tårar när hon kom hem

Inte en enda blomma hade hon fått!Inte en enda…

Det många som blir lika ledsna varje år.Varför ska allt bli så amerikaniserat?Vad tycker ni?

[LenaB]
0

Jag kan hålla med dig där faktiskt. Förstår att det kan bli jobbigt. Jag har visserligen inte hört att det är så på mina barns skola. Men du har nog rätt där…fritiden är nog att föredra. Annars tycker jag om Valentines Day. Mysigt på nåt sätt.Glad Det har ju blivit stort här i Sverige men är hysteriskt i USA.

Ijin
0

O andra sidan röstar jag på att det ska vara tilllåtet, varför sänka ribban bara för att inte alla får..? om man följer det spåret så kan man väl likagärna göra som vänstern vill, nämligen att göra stockholm till en bögstad, varför? jo, för dom är så ensama.

Poängen är, att det inte går att göra som på lågstadiet, sätta upp regler som "Alla måste få vara med".  

Och bara så ni vet, jag är knappast en person som får roser, men att någon lägger så stor vikt vid det? Snacka om att inte förstå killar, inte ens det minsta…

SusanneStromstedt
0

Jag menar att försäljning av blommor inte ska ske i skolan.

Dom får fira så mycket dom vill,men det är synd om de mobbade som blir ännu mera utanför…Sånt där fanns inte i skolorna förr och det gick precis lika bra det!

Att jag inte förstår killar har sin naturliga förklaring ; jag har två döttrar…Skrattande

Ijin
0

#3 Ah.. Det händer att killar mobbar tjejer som dom gillar.. Inte precis ovanligt, och du lär knappast få en kille att erkänna det..
Men jag tror inte att det kommer hjälpa att inte sälja rosor i skolan<.<

[LenaB]
0

Aha Susanne, nu förstår jag. Säljer de blommor i skolan? Hur går det till? Har jag alldrig hört talas om.

Ijin
0

#5 Unga som behöver pengar till klassresa osv säljer ofta..

SusanneStromstedt
0

Nejdå…skolans eget intiativ…Ungarna får köpa för samma summa som skolan köpt in det för.Elevernas önskemål

Ijin
0

#7 Det med.. men om eleverna vill det så varför ta bort det..?

SusanneStromstedt
0

Det är de bättre bemedlade som vill..de andra blev överkörda.

Här handlar det inte om killar som mobbar tjejer för att dom är kära i dom.Här är det elaka bitchar som mobbar andra tjejer som inte fått nån blomma.Bitcharna talar om för tjejerna att det är för att dom är så fula och dumma i skallarna som dom inte fått några blommor…

Ijin
0

Om någon ens tror på bimbosarna är man väl lika dum som dom..?

SusanneStromstedt
0

Så här är det i Tanumsskolan tyvärr…

Endast de som har gott om pengar,äger hästar och går i senaste modekläderna har nåt att komma med,för att inte tala om var man bör bo för att vara "inne".I lyxvilla,helst med gångavstånd till havet..och de med dåligt självförtroende mår ännu sämre av alla taskiga ord och saker de får uppleva.Det har inte med dum i skallen att göra!

Snacka om att inte förstå hur tjejer tänker…Kyss

Ijin
0

#11 Haha.. låter som en skola jag skulle trivas i, Älskar att skrika på folk som förtjänar det xD

imovane
0

#10 Om någon ens tror på bimbosarna är man väl lika dum som dom..?

Det är lätt att säga, men när man hör samma sak varje dag, flera gånger, då fastnar det tillslut. Bara för att en person kan skaka av sig det så betyder det inte att alla kan det. Jag blev t.ex mobbad bl.a för att jag var smal. Man kan tycka att det borde väl jag strunta i, men att alltid höra "jävla pinne, jävla tändsticka" varvat med "du är så jävla ful, du är ju dum i huvudet" gör att man tillslut tror på vad de säger.
Att dessutom vara ensam och bli kallad saker av ett gäng hjälper inte speciellt, vad ska man göra? Ställa sig och säga åt dem att de minsann är lika fula själva och sedan få en massa slag?

Ijin
0

#13 jag vet precis hur det är, och det är synd att det inte finns fler som jag som mobbar sönder mobbarn..

SusanneStromstedt
0

Många kramisar

Wiizy
0

HAHA, vi har alltid lov 11, så oftast blir det ju över alla hjärtans dag. själv har jag nog aldrig varit där af på alla hjärtans dag… gött äre.

Man slipper att sitta o le falskt hela dagarna och allting. :P och man slipper bli besviken över att man inte får några blommor. (vilket jag aldrig får, men mina vänner och jag kör inte på den stilen utan vi är som vanligt.)

[LenaB]
0

Hej Wiizy! Du ska få den största och finaste rosen som finns i cyberrymden av mig! Den rosen kan inte ''de'' klå! Den är bara till dig och den är du värd!

Vh LenaB

SusanneStromstedt
0

Wizy!

Pm:a ditt namn och adress så ska jag skicka dig en bukett med blommor/Kram

Wiizy
0

Tss, jag vill inte ha blommor. ;D =)    tycker nog det är roligare med låtsas, så slipper jag vattna. o.O

SusanneStromstedt
0

*skrattar*

Wiizy
0

Men du ska v eta hur jobbigt o trkigt det är. ;)   Du har väl blommor? ;)

paronskrutten
0

hmm, det finns fler utan blommor..

Helena

Hatasallad
0

#22 Håller med…..

SusanneStromstedt
0

10 tusen röda rosor vill jag skänka er  alla sköna människor

Dessa behöver ni inte vattna iallafall…

Jag för min del brukar sätta buketten i en vas med vatten.

Hur gör ni ?

paronskrutten
0

Utan riktiga blommor behöver man ingen vas.. ;P

Helena

Hatasallad
0

#24 Vilken bukett? xD

paronskrutten
0

Ida, har du sett buketten?

Helena