Mobbing iFokus

Mobbing

Etikett: off-topic
Läst 1014 ggr
Wiizy
0

OT - Ett låtsas värld/stuteri. ^^

Vill ni inte läsa om en hel del modelltjöt, och en aningen vrickad idé som jag inte ens fösrtår helt själv, så läs inte vidare!

jaha, då ska man snart städa halvt ihjäl sej, närå. bara torka kiss över… typ… en stor del av rummet. ;P  även bajs att sopa upp, hö att sopa upp… men vad gör man inte för sina älsklingar… ;)

chattar med Andreas, haha… och drömmer lite, kikar på leksaker faktiskt. men får åka in te stan o glo lite mer någon dag. ;P haha. man får ju så DÅLIGA exempel på leksakerna i BR katalogen… ska köpa små, små dockhus möbler faktiskt. *aww* (ja precis, te mig sj. hahah…)

nu har brorshan flyttat. Good bye brother, have a nice life whit your family. (Suger på engelska.) och mamma tar broshans rum, och då ska vi/dom måla om det… sedan flyttar hon in, då tar vi mitt rum och målar om helt! :D just nu har jag fula vit målade väggar… det går inte o ha tapet på min ena vägg, tror jag har olika väggar på varenda vägg faktiskt. *S*  Iaf, så ska jag ju möblera om med, och då har jag tänkt fixa ett stort bord. ^^ typ, matsalsbord och någon stol till det… och göra en liten leksaksvärld.
Nej, jag leker inte utan samlar på Modellhästar, som jag föder upp och målar om. :)  detta är alltså hur kul som helst! man kan åka till BR och köpa vanliga sleitch hästar - och måla om, precis som man vill. :D underbart kul faktiskt! :D

och eftersom jag ska måla om, och köpa stort bord, ska jag alltså göra det som på "riktigt".  Vill faktiskt ha ner mitt gamla dockhus som ligger på vinden och skräpar, och ha som hus. en gård utan hus? näee… :P  Så jag ska göra stora hagar, fixa en ridbana (köpa löst, dyrt som sjutton men blir värt det…) + en till ridbana där jag ska ha hinder (även detta skitdyrt att köpa.) Sedan ska jag också köpa(bygga?) eget stall, med boxar mfl där hästarna kommer stå. då jag har 16 modellhästar blir det antagligen 2 rätt stora stall. + sedan vill jag ju ha et hus, så det blir mer verklighets troget. (Ska se ut som en vanligt stuteri, på landet…) Haha… vilka planer igentligen. ;)

men det behövs ju massor med saker till denna dröm med. :) Och allting kostar en förmögenhet…

hur lång tid detta tar, är det väl ingen som vet. allra mingst jag. haha. :D måste köpa, nya möbler till huset, staket till hagen, nya hästar, måla om fler hästar(är ju dock gratis iaf dom jag har nu, men färgen börjar ta slut så får köpa ny…) sedan krävs det ju ja, stall (det ska jag nog bygga själv.) och ridbana, dressyr & hoppbana… ;-)

det kommer kosta en hel del. :) men jag älskar, och då menar jag älskar att sitta och måla och grejjsa med modellhästarna. anser inte att man leker, som modellbygge, bara att man gör grejen mer verklighetstrogen.

är planerat att grunden ska vara klar i sommar, dvs stall, iallafall en ridbana och staket ska vara på plats, helst huset med. Sen en hundgård kommer jag nog fixa med + stallkatter. *fniss*

sånt här gör mig lycklig, älskar hästar men rider inte. och detta är ju rätt häst intresserat, man kan ju fixa om allt till andra djur med, om man har lusten. :) Finns ju modeller i alla djurslag(nästan.) så ja. nu ska här fixas, längtar såååå!!! livet blir roligare, enklare när man har nått man brinner för. :)  jag har både målande, "skapande", och djur intresse. därför anser iaf jag att jag har stora möjligheter till att bli gladare när jag kan "arbeta" med det jag älskar. ^^

**Vad tror ni, kommer jag lyckas med detta? :)
**Frågor ang nått? (andra året för mig med modellhästar så om ni undrar hur man ha rett stuteri med låtsas hästar, bara fråga… :) nått annat jag borde ha med?)

Blir alltså som ett projekt, så jag har nått kul och syssla med… :)

Majsbecka
0

Gud va kul :D Tycker inte alls att det är något fel att leka med dom, det skulle jag har gjort *Oops* ^^, . Jag och min kompis hade en lek med mjukdjur som var ungefär sådär med stall o så :) . Men du får sluta göra mig så himla avis Wiizy! Vill också göra sådär men jag har ingen plats o ingen tid :( Men kul för dig :> 

Jag tror du ty hartänk på allt :) Men du ska inte ha några människor på "gården" då? Annars kan du ju fixa ett hus, en gallopp bana, Dressyr bokstäver, hästtransport, mat, vatten, mat/vatten skålar, saltsten, Benskydd, skog, terrängbana, travbana, vagn och mycket mer :D Skriver upp fler tips om jag kommer på :)

Wiizy
0

#1 - *Fniss*

Jo, det ska jag göra, man får väl bara flytta dom ibland. :) *fniss* Sen kan man ju, ha hästarna i stallet på natten o hagen så det blir verkligt med. ;)

Ja, tack för yttligare idéer Becka. :D  Gör så du. :)