Slagen med plankor.
Hittade detta nu på Aftonbladets sida. Läs gärna och svara på enkätfrågan om mobbing.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1860592.ab
Vh LenaB
Men gud, han ser lika aggresiv ut som ungarna som mobbar han..

Denna skola borde stängas,lärarna och rektorn svartlistas samt betala hoga boter till grabben…ur egna borsar
Jag fattar inte att mobbarna orkar att mobba andra……Blir bara såååå arg när jag läser sånt här. De är ju mobbarna man ska flytta på, inte på den stackars killen som var utsatt för mobbning. Hoppas att de en dag får stänga hela den skolan.
Den där killen på bilden är fan inte någon ängel. Där med basta.

Hur vet du det?Känner du till familjen? *nyfiken*
#5 Jag dömmer ofta folk på hur dom ser ut, och det stämmer väldigt ofta, och han är fan inte någon ängel.. Han är mist lika fucking elak som mobbare..
#3: Visst är det hemskt. Man undrar hur det är möjligt att det har fått fortgå. Att inte personalen har reagerat och agerat! Inget barn ska behöva utstå en sådan behandling.

#4 - Precis! Håller med till 1000… %
#6 - Det vet du inte igentligen. inte ett dugg. du har inte träffat han, bara sett en bild och en artikel, och hur fel lyckas inte tidningarnas artiklar bli? Hm fåse, vet 12 åringar som blev eh… 90 år… ^o) Litar inte ett smack på att all fakta stog med där, kanske gjorde han tbx också, kanske var han uppkäftig mfl.
MEn INGEN, förstå, INGEN förtjänar att bli slagna med plankor! Det är FEL! Och du dömer folk, du säger ju det själv, alltså har du bara få bilder o en liten artikel osså tror du att du kan allt om personen? Allvarligt talat, tror inte ett dugg på att han e lika jävlig som mobbarna… :S
Sluta döm folk… Blir så fruktansvärd irreterad på dig,"han e fan ingen ängel" - Så länge du inte känner han, kan du inte säga så. vet du nån han gjort nått mot då? Nej, trodde väl inte det…
Du GISSAR ju bara eller mja kanske "litar på magkänslan" visst gör du det, men du har aldrig rätt alla ggr, det e omöjligt och jag tror iallafall att du har fel nu!
#9 Jag har aldrig sagt att han förtjänar att bli slagen med plankor.
Vet du att folk med downs syndrom ser rakt igenom människor? Nej, det vet du inte, för du har aldrig träffat en sådan person.
Min storebror som är död, hade downssyndrom, han hade den egenskapen. Och jag jobbar på att ha den med, och hittils fungerar den väldigt bra. Men egenligen är det bara kroppsspråk.
Jag ser inte på personer som ni gör, om man säger, den här personen är mobbad, och håller fram en bild, letar ögonen automatiskt efter punkter som får han att se snäll och ömtålig ut.
Om man ser från min synvinkel så ser man endast saker utan att ha någon känsla eller anknytning till det man ser. Du ser helt enkelt, inte känner.
Och nej, han är inte som mobbarna på det sättet, han har alldeless för mycket rädsla i sig för att göra någonting sådant, men han kommer i framtiden att hugga sina vänner i ryggen, och det där leedent, det är någonting som ni själva får dömma.
#10 - Du kan inte säga att jag inte vet det, för du vet ingenting om mig. ;)
#11 Jo det kan jag med säkerhet säga, för 95% av befolkningen har aldrig ens träffat en person med Downssyndrom, och därmed vet dom ingenting om dom.
Jag kan faktiskt till viss del hålla med nr #1 min fråga är vad har han killen gjort för att reta upp mobbarna så pass att han blir hotad och jagad? barn i deras åldrar gör inte handlingar som dessa bara för att. Men nej han förtjänade säkert inte att bli slagen med diverse redskap.
Sen tycker jag det är väldigt fel att lärarna inte äns försökte ingripa. För om det är så att mobbarna gjorde detta bara för att, då är det ju dem som har problemet på sina axlar och kanske borde lärarna och rektorn inte minst prata med dem och deras familjer.
Men å andra sidan skolan fick anmälningar på sig och de skulle blivit 50.000 till grabben, men det blev inget för att killen inte skulle orka en rättegång sa de.. Men hur mycket kan vi idag lita på vad tidningarna skriver?
Ursh, när jag kollar på bilden av den där grabben så ger det mig kalla kårar…

#12 - Jasså, men jag behöver inte vara en av dom. :P
#15 och det är väl 0.1% som faktiskt VET någonting om dom, så jo^^