Oväder på gång...igen!!!
Då var det dags igen då…i morgon fredag blir det riktigt blåsigt igen. Här på väastkusten ska det bli stormbyar och regn. Blåser och regnar gör det redan men inte så farligt ännu. Hur har ni det ute i landet vädermässigt?
Vh LenaB

Här uppe i Luleå blåser det lite och är bara någon minusgrad så det är rätt skönt, hoppas det inte blir oväder här för nu har jag sportlov
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Så här ser det ut nu med nederbörd.

tack men förastår inte alls den kartan, vad är nederbörd och vad är annat?
_**/Mvh Anne
Det gröna är nederbördsområden. Här är länken till SMHI. Här kan man följa hur vädret ska bli. Det är ju spännande när det är oväder på gång.
Mysigt=)

Nä? Stog på TextTV att det blir vår imorgon (numera idag) fredag… :)
Fast nu när jag kollade så såg jag varning. 2 klass tydligen, haha vad kuuul… då får jag lyssna på storm snart *hör inget nu, blärk.* ;P
Det ska komma in ordentligt inder dagen i dag hörde jag nu på morgonen. Här har det blåst rejält i natt också.

Här är det nu 0,6 plusgrader, snöar och blåser =/
_**/Mvh Anne
Här blåser det mer och mer. Man varnar för 25-28 m/s i byarna in över land. Vi får se, det kanske inte blir så farligt ändå.
Det blåser ganska bra här nu :P Men de har vare värre
Jag hörde på nyheterna att Öresundsbron fortfarande är öppen men de har sänkt hastigheten till 50. Där är det 24m/s i byarna. Det är rätt blåsigt det….
Ojdå :o här r de alldeles vindstilla nu.. ja,nästan i alla fall :P

HAHAHA sov mig igenom yttligare en "storm"/"oväder" ;P Sjitton, börjar bli tradiotion. *S*
Nu är det nog inte långt kvar till att strömmen går. Något med 3G-masten hände för all mottagning på mobilen är borta. Här är det nog full storm nu.

Här har det slutat snöa och blåser inte alls mycket bara "normalt"
_**/Mvh Anne

Det har varit upp emot 39 m/s och det är över orkanstyrka 
HAHA mamma slog i huvudet i en stolpe. xD Ni vet den som håller taket utanför porten uppe? den flög hon tyvärr in i med huvudet. nu skrattar vi mest åt det. (hon blev inte alls skadad)
Som det ser ut nu så är det stormvindar på gång igen. Onsdag i södra sverige och i dag i den norra delen av landet. Hmm…ovädren avlöser varandra just nu. Vi får se hur detta utvecklar sig.

#18 Suck säger jag bara…
Då var det dags igen! Stormvarning. Jag skrev det tidigare det där om att det är märkligt att de verkar komma in över oss lagom till helgen. Nu är inte jag på plats hemma i Halmstad denna helgen så jag hoppas huset finns kvar efter stormen!
Nu hoppas jag att vi slipper stormarna nästa vecka i allafall, för vi ska resa till Finland, på torsdag, så det skulle vara så olyckligt att behöva ställa in den resan. Jag fattar inte vart dessa alla stormar kommer ifrån, fast det kanske är så att våran jordklot inte mår så bra….
Nja, det är så ungefär vart 30:e år, iaf enligt statestik..