Mobbing iFokus

Mobbing

Etikett: tips-och-råd
Läst 1427 ggr
Enodo
0

Enodo stödjer föräldrar med barn som kränks

Projekt Enodo arbetar med enskilda familjer med barn som blivit kränkta i skolan. Det kan gälla mobbning men likaväl att någon blivit diskriminerad på grund av kön, etniskt ursprung eller liknande. Vi arbetar inom Stockholms län men vi tar emot samtal och e-post från föräldrar i hela landet.  

Det vi erbjuder är hjälp till barnets föräldrar i deras kontakter med skolan. Vi har en stor kunskap om barns rättigheter i skolan liksom erfarenhet av att söka lösningar för att stoppa mobbningen. Dessutom stödjer vi föräldrarna under tiden. Vi kan till exempel följa med på möten med skolan eller fungera som bollplank för frågor. Vårt mål är att tillsammans med familjen och skolan hitta en individuell lösning för just det aktuella barnet.

Vi som arbetar i projekt Enodo heter Camilla Divander och Marcus Wennberg. Vår bakgrund är socionomutbildning och flera års arbete med barn och familjer. Vi är en del av den ideella organisation Sociala Missionen och du kan hitta mer information om oss på vår hemsida.

Du får gärna kontakta oss direkt för mer information.

Telefon: 08-556 023 00

E-post:

camilla.d@socialamissionen.se eller marcus.w@socialamissionen.se

Hemsida:www.socialamissionen.se

AnneN
0

Tack för informationen =) Jätte bra att ni finns =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[LenaB]
0

Hej Camilla och Markus!

Jag måste säga att jag är mycket glad över att ni hittat hit. Jag känner till er lite genom en gemensam kontakt. Jag hör bara lovordGlad. Jag lägger upp er länk bland ''Länkar''.

Vh LenaB

elinn
0

jag måste säga att det är så otroligt roligt att det finns personer som kan/vill/orkar engagera sig i barn och föräldrar med dessa problem. Hade jag haft kunskapen och kompetensen hade jag oxå velat göra något sådant.

Utveckligen har verkligen gått framåt måste jag säga. När jag gick i skolan hörde jag aldrig talas om något sånt här och vi fick heller ingen information om mobbing, vad det innebär och vad det kan komma att få för konsekvenser.

Visst, mobbing är mer utbrett idag än vad det var för 10 år sedan men det har alltid funnits och även under min skoltid fanns det barn med behov av denna hjälp.