Jag är med i Friends om
nån känner för att prata!(antimobbongteam)

antimobbingteam) skrev fel :)
Jag är med i Amigos. (antimobbningsgrupp) Så kan snacka med mig om allt. från himel till jord :)
Danino och Stormviskaren, kan ni beskriva hur ni jobbar med mobbningen i skolorna?
3# vi är en grupp som då självklart är emot mobbing, vi som sitter i denna grupp har total tystands plikt och vi åker på utbildningar om mobbing 1 gång i terminen och är där en heldag. Vi är de som säger till direkt om vi märker att någon ser utfryst ut och vi är de som folk kan prata med när Koratorn inte har tid. Vi har möte var tredje vecka då vi diskuterar vad som har förbättrats och om vi märkt något nytt. Vi kör även lite sammarbets lekar på morgonsamlingarna ibland. Vi informerar också andra skolor om vad vi gör. Vi är de som också har skrivit vår skolplan emot mobbing (kan inte komma på vad det heter just nu) Vi har även spelat upp en teater som visar hur de olika sorternas mobbing kan utspelas. Tex. Direkt mobbing (öppna övergrepp) och Indirekt mobbing (Social isolering, utfrysning och Negativ Handling, när man försöker skada den utsatta personen, med ord eller gester eller med Fysisk kontakt.)
Vi berättar även om vad lagen för mobbing säger. (jag kan skriva en hel artikel om detta) Vi får även se filmer om vad mobbing kan vara och vi måste skriva under ett kontrakt som säger att vi har tystnads plikt.
Jag har säkert glömt något men ja här är lite på hur jag jobbar med att få bort mobbing från min skola.

friens.se där står allt