Allt väl?
Söndags eftermiddagen lider mot sitt slut och kvällen kommer snart.
I morgon är en ny dag , bra för en del fruktansvärd för andra.Jag håller tummarna för att det kanske blivit lite bättre för de som mår dåligt.Jag hoppas det så innerligt iallafall.Det enda man kan göra är att tänka positivt och tro på att allt kan bli bättre,eller hur?Om skolorna och politikerna gör vad dom ska vill säga..Annars ska vi skrika högt och föra ett jäkla oväsen!För vi har rätt till en dräglig tillvaro i våra skolor och arbetsplatser.Kram på er allihop!
/Susanne
Imorgon är det måndag. Jag hatar måndagar.

Min sambo hatar tisdagar..
Varför hatar du just måndagar?För att helgen är slut?
#2 Nej, jag kommer aldrig upp på måndagar:/
Hur är det med din hand Susanne? Bättre hoppsd jag.

Jag hoppas också den blir bättre snart =)På tisdag kl.13 ska dom ta bort stygnen och kolla rörelseförmågan i fingrarna…
Sen ska dom jäklarna gipsa igen!Några veckor till med gips alltså…
Inget roligt med gips. Min stora son har lyckats två gånger att få en spricka i sina fingrar. Antagligen så får han det lättare än andra barn eftersom han har ju sin sjukdom. På min lilla son lyckades jag klämma fingret på igår. Han stoppade en finger mellan ett skåpdörr i köket som jag skulle stänga. Som tur var blev det inget besök på sjukhuset…….

Usch för att klämma barnets fingrar . ÅNGEST!!
Ja, jag känner riktigt hur ont det gör när jag läser…aj aj.

Har varit en bra dag.
Var hos syrran och åt mat, sedan åt vi tårta. :) (som min syster bakade. XD) Min systerdotter fyllde ju 1 år i fredags så vi käkade tårta. ;P
Sen åkte vi hem till min storebror, där hans flickvän *kan tilläggas att hon e frisör* klippte och färgade håret på mig. ^^ så nu är jag blondin (jajaaaa! var blond innan med men nu är jag blondare. ;P)
Ingen bild dock. ^^

Jag orkar inte med en måndag till! Längsta dagen med de jag hatar! Fr väl tänka att det bar är tre och en halv dag till påsklovet..
Lena, du har post!
#10. Jag förstår att du har det jobbigt i skolan. Men du tänker positivt ändå och det är bra. Hoppas du får ett lugnt och skönt lov. Försök att koppla bort skolan så gott det går.
Vill du berätta hur det är i skolan?

#12 Ja det kan jag väl göra.. Jag vet att det kunde varit mycket värre (hade det förrut) men det är ändå jobbigt. Varje dag är det någon/några som kallar mig för hora, bitch, dumhuvud mm. Idag var det "bara" tre som sa något ;) Några killar brukar klopttra ner hur mycke de hatar mig på min bänk och så fort de får chansen knuffar de till mig. Annars ignorerar alla i klassen mig, förutom min bästis och min kille, utan de vet jag inte vad jag skulle ha gjort. Det värsta nu i sjuan var nog när de under en tid fick för sig att spraya stark parfym under bänkarna fast de vet att jag är jätteallergisk och får svårt att andas av det. Men det har gått över nu i alla fall. Jag gick till skolsyster istället för att prata med vår lärare och hon såg till att det inte fortsatte så.
I fyran och femman var det världens bästa skola men sen bytte vi rektor och den blev mycket sämre! En sak som jag är glad för är att jag inte vill vara med de som är taskiga. Det är några i vår klass som har det tusen gånger värre än mig men de vill vara med de och därför har de blivit lurade så många gånger. En av klassens populäraste killar frågade chans på mig i början av sexan (förra året), jag sa nej eftersom att jag redan hade en kille. Sen började det här, förrut blev jag jätteledsen men nu försöker jag att inte bry mig. Jag tänker att jag ju bara ska gå med de i två år till och medan de sitter och snackar bort lektionerna gör jag det jag ska och ligger långt före i alla ämnen. Våra lärare är inte direkt bra de heller och framförallt vår gympalärare brukar hacka på mig varje gympalektion, jag hatar verkligen gympan, jag vet redan att jag inte är bra på någon annan sport än ridning så varför måste man bli påmind varje vecka liksom? ;) Men vi har honom i matte också och idag blev jag i alla fall erbjuden att få åttans mattebok istället eftersom att jag redan klarat av sjuans mål.
Jag vill börja på något "hästgymnasium" och jag försöker att tänka på det under skoldagarna. Nu är det bara tre och en halv dag kvar till påsklovet ;)
Blev kanske lite långt men, men ;)
Nej då, det var inte alls långt. Bra att du skriver tycker jag. Jag tycker det låter jättebra att du har så lätt att lära. Kan det vara därför som de mobbar dig? Ofta bottnar mobbing i avundsjuka. Vet dina föräldrar om hur du har det i skolan?

#14 Ja, det kanske det kan vara. Min mamma vet om det och har pratat med lärarna, det blev lite bättre men nu hjälper det inte längre :(
Har ni någon kurator på skolan som du har förtroende för? Rektorn antar jag att ni har haft kontakt med?

Vi har en, men henne går det inte att prata med. Jag försökte förrut. Hon säger bara "Men de menar inget illa, det går över". :( Ja, rektorn har vi pratat med..

#17 Att en vuxen ansvarig på skolan svarar på det viset skulle anmälas! Fruktansvärt, jag blir så förbannad
Så har de försökt komma undan våra klagomål också men det köper vi inte. Det är som att tända på en dynamitgubbe….

#18 Ja, det är jättedumt! På min gamla skola var det värre för då skyllde de allt på mig. De sa "Men edt är ju inte så konstigt, du är ju annorlunda eftersom att du gilllar djur" Flera gånger sa de att jag var konstig och missförstod allting. Bra lärare va? Det var vår klassföreståndare, skolpsykologen och skolsyster som sa det. Sen när skolsyster skulle hjälpa oss "att komma över våra problem" skulle vi säga fem bra saker om alla, jag skulle börja, det var bara jag som hann för sen var tiden slut.. Jag gick i den skolan ända till trean sen bytte jag, mot pappas vilja.. Han höll med om det lärarna sa :(

#19 Redan i skolan måste alla lära sig att alla är olika och att det inte accepteras att ge sig på någon för att den är olik mig själv. Men det är ju inte bara skolans ansvar utan även föräldrarnas, det är ju hemma man får grunden till att se på sina medmänniskor.
Det är jättesvårt att få gehör när man upplever sig mobbad och det är ju så klart inte lättare om man inte har sina föräldrars stöd. Det är så mycket enklare att bara säga"det var nog inte så illa menat" eller "du ska se det blir bättre".
Hoppas du har det bättre i den nya skolan! 

#20 Ja, bättre än där har jag det i alla fall, bra är väl och ta i men bättre ;)