Mobbing på nätet
Jag har idag läst åtskilliga inlägg på olika i fokus sidor och det är jättemånga som är ledsna och ännu fler som är elaka mot andra. Oftast är dessa anonyma men det finns även dom som står för vem dom är. Jag tycker det är jättehemskt hur det har blivit. Hur kan vi stoppa detta? Kan vi inte försöka att hjälpas åt och få bort dessa elakheter? Att uttrycka sin åsikt har alla rätt till men man har aldrig rätt att såra en annan medmänniska.
Jag vet att "Friends" jobbar mycket för att få bot på detta med nätmobbing men det är svårt. Vad har du för erfarenheter av detta?

På min sajt gör jag så gott jag kan för att ta bort alla inlägg som bryter mot forumreglerna vilket även innebär att jag inte tolererar någon slags mobbing, jag har nu även införskaffat fler Medarbetare som ska hjälpa till med att bla hålla ordning på sajten. På blandrashundar.ifokus försöker jag vara stenhård på detta och om något lyckas slinka förbi mig så uppskattar jag som Sajtvärd om man meddelar då man ser något som är fel.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vi har varit rätt så förskonade från detta på mobbingsajten men det har förekommit. Då har vi tagit bort inlägg och utfärdat skrivförbud. Det är nolltolerans på sånt här på sajten. Det måste det vara anser jag. Läser man såna inlägg som ny tex är det stor risk för att man inte vågar skriva för man är rädd för påhopp.

Just på en sida som denna, där många har varit "nära" olika situationer av mobbing, vore det väl för hemskt om man skulle bli påhoppad. Tycker det är bra med alla sajtvärdar som gör så gott de kan för att rensa bort elakheter. Hoppas att man kan hjälpas åt att tipsa sajtvärdarna om sån´t här dyker upp. Även på andra sidor naturligtvis. Kan vi inte alla hjälpas åt att göra "i fokus"-sidorna mobbingfria?!!

Just på iFokus är det ju upp till varje Sajtvärd att försöka få sajten så "ren" som möjligt. Jag tycker att de flesta sajtvärdarna sköter det alldeles utmärkt.
Vad gäller nätmobbing i allmänhet så är det väldigt svårt att stoppa. Jag vet inte riktigt vad man ska göra för att kunna stoppa det men det gäller ju att de drabbade kliver fram och verkligen talar om vad de blir utsatta för.