Rökning i skolan.
Hur är det, är det många som blossar i er skola? I mina barns skola är det enormt många elever som röker.

Då jag gick skola så var det ganska många som rökte
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Massor!! Nu har skolan tom. startat en antirök grupp där de som man vet om röker blir tvingade att gå för att få slut på sitt beroende som de redan har :S liksom de går bara mellan 7-9 klass. de flesta som röker går i 8an min årskull :/ Det är många som måste gå dit men även många som skolkar från det. Jag tycker de låter vettigt att de startat gruppen men tror tyvärr inte den gör så stor inverkan :/

Jobbar i närheten av en skola, och det är väldigt många som röker och ibland frågar om man kan köpa cigg till dem. Jag skulle aldrig göra det! Brukar fråga om de har leg….Jag röker själv och då kommer de fram och ber att få eller köpa en cigg. Men jag svarar alltid nej, så nu har de slutat fråga mig. Men de är hur många som helst!!
Jag fick reda på att det finns minst två som säljer cig till elever i skolan där mina barn går. Dessa två är elever vid skolan. Jag blev så nedrans förbaskad så jag åkte till skolan och pratade med skolsyster. Enl henne så kände hon inte till detta. Men hon är en person med stort engagemang vad gäller unga och missbruk så hon lovade att hon skull ta tag i detta. Sedan ska man inte glömma att dessa som säljer tjänar en bra hacka på att sälja cig. Ca 5 kr styck eller ca60 kr/ask.
Det spelar ju ingen roll hur mycket kontroll man har hemma när barnen kommer över det på skolan.
Är själv stor rökar tyvärr
Och de är väldigt många på skolan som röker.
Antingen så köper man sina ciggaretter som man brukar ha som ligger mellan 38-nästan 50:- / paketet
eller så köper man smuggel cigg för 30:-/paketet
eller varför inte lösa för 3:-/st
Finns många som säljer smuggel cigg på skolans områden också.
Så visst finns det rökare alltid.
www.blueberryhedgehogs.com
Jag tänkte på en sak. Sedan åldersgränsen på cig infördes, har det verkligen minskat med rökning bland unga?
#6 jag tycker inte att den har minskat tycker snarare att de har ökat, finns 13 åringar som får lov att köpa i butiker nästan överallt i stan..
De är ingen som kollar på leggen, tycker de e bara pressbyrån och 7-eleven om ens dom i vissa fall som kollar legg.
www.blueberryhedgehogs.com
Jag försöker att hålla min son från att röka men han säger att han kan få tag i det hur lätt som helst. Det är då på skolan som det är lättast säger han…man vill ju honom bara väl men så ser inte han det. Trist.