Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettmobbing-i-samhället
Läst 838 ggr
MIRJAMI
0

Fattar inte hur det kan med

Jag pratade med min son i telefonen som är 9 år gammal. Just nu är han hos sin mormor dit jag ska ochså åka idag. Han hade varit ute på gården och lekt. Det brukar var en tjej som brukar pasera denna gård som min mamma bor på. Denna tjej har någonslags handikap. Antagligen medfödd. Det hemskaste var att när hon denna dagen var på väg hem till sig så blir hon jagad ut va tre fyra stycken killar. En dell ut av den bor på samma gård som min mamma.

Min nio åriga son hör hur några ut av dessa killer uppmanar en ut av dessa killar kvinhugga denna tjej. Tydligen hade en ut av dessa killar en kniv med sig. En ut av dessa killarnas pappa stog på sin balkong, men har brydde sig inte om vad dessa killar gjorde mot denna tjejen.

Jag blev bara så förbannad när jag hörde detta…..dessa killar var ju i allfall runt 16 års åldern om inte äldre och de ger sig på någon som är svagare än de själva, och dessutom hade fått stå ensam om de hade gett sig på henne med våld. Undrar många gånger hur långt får det gå???

[LenaB]
0

Men så hemskt!! Jag hade nog tagit kontakt med henne och föräldrarna för att höra hur hon mår. Tänk om hon berättat det hemma fast det är ingen som tror henne!?

Gronstedt
0

När flocken hetsar upp sig kan det gå hur långt som helst … Men det kräver enormt mod att gå in i en sådan konflikt och försöka bryta. Jag har inte hamnat inför att behöva ingripa "på plats", och jag är inte säker på att jag skulle våga …

*fegis*

Keylie
0

#2 Nä inte jag heller! Men pappan ifråga borde ha rutit till ordentligt j-vla kräk.

när min dotter gör fel säger ja till och låter henne ta konsekvenserna av sitt handlande.

Precis som dom flesta andra får.

[LenaB]
0

Absolut, hade jag sett det så hade jag sagt till. Sånt är helt oacceptabelt. Hur kan man bara stå och se på och vända andra sidan till???