Ny skola
Vill bara berätta om min systerson som är snart 9år och precis börjat 3:e klass.
Ända från 6års så har han varit mobbad, skolan har segat och inte tagit tag i det ordentligt utan bara avfärdat det hela med att barn är så där…
Nu har familjen flyttat söderut i landet och han började i sin nya skola förra veckan.
Förr har det varit skrik, bråk, tårar mm för att slippa gå till skolan varje morgon och super ilsket humör vid hemkomsten.
Nu är han glad och längtar till skolan på morgonen, då han kommer hem efter skolan så kastar han upp dörren och ropar - Jag är hemma nu! med ett brett leende.
Lärarinnan ringde hem till min syster här om kvällen bara för att berätta hur det gått för han i nya klassen. Han blev direkt omhändertagen av alla sina klasskamrater, alla är snälla och hjälper han, han har fått en ny bästis i skolan. Förr har han använt fula ord i var och varannan mening men lärarinnan har bara hört ett enda fult ord en enda gång.
Denna skola har total nolltolerans mot allt som ens kan likna mobbing och arbetar tydligen aktivt med eleverna för att förebygga mobbing.
Då jag fick höra hur bra det går för han i nya skolan så blev jag så glad att jag tom började gråta av lättnad och glädje!
Tänk om alla skolor kunde ta lika hårt på mobbing!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Härligt Anne! En riktig solskenshistoria.