Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettallmänt
Läst 877 ggr
ElinLi
2008-09-19 09:53
0

Jag e så arg!!

SkrikandesHej nu e de så att i min nya skola så är det en kille som kallar mig för kärringjävel och jag blir värkligen ledsen när nån säger så , så jag sa det till min mamma men hon bara ..Det e det löjligaste jag hört! värre saker kan väll hända! Kärringjävel e ju ingenting! Hur fan kan hon säga så den jävla horan ?? Jag hatar henne Skrikandes

(sry ord valet )

Gronstedt
2008-09-19 10:55
0

Om det hör till ditt vanliga språkbruk att kalla din mamma för djävla hora, så tycker jag verkligen inte att "kärringjävel" är något att bli upprörd över.

AnneN
2008-09-19 12:33
0

Kan hålla med #1, som man ropar får man svar…

Men om du vill få detta åtgärdat i skolan så prata med rektorn

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ElinLi
2008-09-19 14:25
0

Haha prata med rektorn ?? Joovist det blie ju både lätt och kul! -.-

ElinLi
2008-09-19 14:28
0

Som om ni alldrig har kallat era mammor för ännu värre saker

ElinLi
2008-09-19 14:31
0

Kan någon ta bort den här tråden eller???? man värkar ju knappast få några vettiga svar av er så kallade ''vuxna''

ElinLi
2008-09-19 14:39
0

Och nej jag använder alldrig sånna ord till henne på riktigt utan endast när jag e ensam kan jag gå och rabbla upp sånna ord .. för att jag e arg

[LenaB]
2008-09-19 16:07
0

Hej Elin. Vet du jag tror att han säger så till dig för han vill reta upp dig. Om du blir arg och reagerar får han ju som han vill. Försök att inte visa att du blir arg utan bara le och gå därifrån. Du vet ju att du inte är någon ''kärring….'' eller hur?

Jag vet att det inte är lätt att få höra sånt men kan du försöka att ignorrera honom tror du? Kan du säga till din fröken vad han säger till dig? Jag tror inte att skolan gillar att man använder sånt språk till varandra. Säg till fröken i alla fall Elin.Glad

Winta
2008-09-23 20:00
0

Kan förstå det inte är roligt att höra sånt. Och även inte heller inför andra så det skulle liksom förvärras. Om han säger det igen, så kan du bara le och säga tack, din gubbjävel själv eller bara le och igorera helt fullständigt så ger han upp.

Det finns alltid gott om omogna typer här på jorden. Stå på dig och va själv bara…