"Satte stopp för mobbing" ..& alla blir arga!
Jag satte stopp för mobbing! - Alla där reagerade starkt mot att jag gjorde det! - Även dom jag berättade det för efteråt (jag berättade vad som hänt!) - dom reagerade också argt/ irriterat eller på nåt sätt emot det!
& nån sa (om DETTA) - Dom kanske reagerade för dom "tänkte på dig"! Vill att det ska gå bra för dig bland folk, har du inte tänkt på det?!
Jag - Att folk håller på så - gör mig förbannad, efterssom jag vet vad det gör! ..(..med andra!) Det är som att "stödja mobbing"(-indirekt stöd!) - Så den får finnas kvar! Man borde "va hård" istället, & säga: Du ska stoppa det, visa vart du står, -Det är din skyldighet!! Men det går ju runt en massa "såna där" andra resonemang istället! …& folk sätter stöd bakom varran för fel sorts saker - det är så man (omedvetet) får varran att "inte säga emot" mobbingen här i världen". & en del av dessa människor sitter säkert oxå & "ler" åt mobbingen, & kanske till och med slänger in nåt ord, -detta är dock mer.."direklt stöd till mobbingen"/ rentav: "att mobba"! ..Alla har förståelse för om man inte säger emot! (-för det är det normala!) Och det är ju därför det är så lätt att bara låta det pågå oxå! Genom detta - är dom med å skapar mobbingen!!! (..& sen skyller på den som blir mobbad genom å tänka .. alltså.."problemet måste ju ligga hos mobboffret". "vad är det fär fel på personen"…som låter sig bli mobbad, - ingen av oss normala blir ju mobbade lixom!?!)
Men annars är folk så himla hård mot varran - "när det gäller andra saker här i livet"! - då är: livet hårt! & "sånt är livet"! Tex: att vissa blir mobbade & utfrysta, & alla snackar skit om "vissa sorters människor"! På det sättet får man hård!
*Krav ska få finnas, men kraven ska vara: "Alla ska göra sin del" / "Världen är vad vi gör den till"!!!

Hur kan de bli arga när de är en som sätter ner foten.. va arg jag blir
Ja…tyvär är det ju så att folk inte vågar många gånger och bara tänker på sig själva. Du var stark och ska vara stollt över dig själv som vågade säga ifrån när du såg detta hela.
Jag är stolt! .. Jag får en kick utav det! -Det känns jävligt bra att göra så ! (-Iallafall nu när jag har lärt mig hur jag ska göra!) I detta känner jag mig självsäker!
Jag & dom(1) jag pratade om det med, efteråt - kände: "dom som mobbade"/ kände "den mobbade"! - Men den som blev mobbad är inte lika gillad/ har inte lika hög rang/ inte lika respekterad som dom andra, kanske var det därför dom vart arg på mig, delvis? - när jag berätta "vems sida" jag stått på!? Dom(1) - låt "mobbarna" göra som dom vill, vara dum om dom vill, så gör du som du vill, du behöver ju inte vara dum för det! (= sitt bara där & titta på, säg inget, lägg dig inte i!) Dom (1) - Äh, "det där" är inget å bry sig om! (= inte lägga så stor vikt vid?!) Dom(1) -Du ska inte lägga dig i! Jag - Jag gör va faan jag vill! Dom (1)- Det är nåt mellan dom! Jag - låter som det skulle handla om 2 personer som är "lite vanligt osams bara", men detta är ju "flera mot en"! Dom(1) - "den mobbade" får försvara sig själv! har du tänkt på att han kanske klarar sig själv, inte behöver hjälp, inte vill ha hjälp! Jag - Det skiter jag i, det jag bryr mig om här - är att visa vart jag står!
-Detta var ett ungefärligt smakprov på hur det lät när jag prata om "det" med nåra efteråt! -så ni förstår lite bättre hur jag tänker!
Dom flestra tycker tvärtemot vad jag tycker, folk kan tycka tex: Att det går inte att ändra på "det som är". /man har det så roligt som man gör det!(-motsatsen till :världen blir som vi gör den!)/ var å en får sköta sig själv! (inte lägga sig i vad andra gör)(Alla behöver inte älska alla( = man får hata & snacka skit om & mobba vissa!?) Man ska inte säga allt till alla, för om man är ärlig så blir det bråk - Men man får tänka vad man vill!
Dom här sakerna håller jag inte med om. Jag tycker man ska va ganska rak & ärlig istället. Man ska inte tänka "hur som helst"- man ska tänka posetivt (-inte bittert!) Det ska va yttrandefrihet, man ska kunna prata med varran (-olika sorter)/ det ska vara debatter istället för hemligheter & skitsnack & bråk o.s.v. Om man är ärlig så blir det inte alls bråk, -Det är isåfall om man samtidigt är bitter & fördomsfull då!? ( & det blir man ju om man ofta snackar skit istället för att va ärlig, tror jag!) Det att: "var å en får sköta sig själv" - Säger man så, så menar man ju typ att man ska anpassa sig till "det som är", & är detsamma som att bidra till dessa saker -så det håller sig kvar!
Tack föresten Mirjami som tycker att jag är stark som gör så! jag vet att det är så att folk oftst bara orkar tänka på sig själv -tyvääärr! Jag tycker inte det ska va så!(..å vad les jag är!) försöker ändra på det, men det är typ "mission impossible! (har dåligt tålamod) Det kommer att ta många år, och, jag kan inte precis göra det på egen hand!
Nej komar, det är inget en person kan ändra på. Det måste ändras med insatser från alla.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!