GÖR NÅT -"där du är & ser",-alltså "DÄR du kan"!
Varför lägger alla vuxna sig focus i att försöka få stopp på mobbingen i skolorna bland dom unga egentligen(för att visa sig som ansvarig vuxen?) - det går ju inte ifrån det hållet!/ det funkar inte på det sättet! Tonåringar lyssnar inte på vuxna, För vuxna & för barn gäller olika sociala umgänges-regler, dom har sitt egna sätt, vill inte/ får helst inte för sina vänner.. lyssna på vuxna! Sluta sätta regler & visa istället hur man gör (-DU kan!)(-& det går lix inte att ta böter från/avskeda/sparka ut från skolan -för all sorts mobbing som sker!) För att få stopp på mobbingen -börja med er själva -mobba inte, & stoppa andra som mobbar. Det sker lika mycket mobbing bland vuxna, man växer ju faan upp bland vuxna som sitter och gnäller om eller driver med -grannen/ kusinen/ byfånen/ Gnällkärringen/ skvallerbyttan/ mesen/ nån annan, -"omedvetet" tar "de unga" efter! Alla vuxna får fixa bort mobbingen bland vuxna, sen får "de unga" TA EFTER ..eller nåt! Jag tror det är det ända som går!
Rätt! Mobbingen bland vuxna är stor den med. Den är dold på ett sätt som gör att man kan anta att mörkertalet är stort. Här har vi vuxna ett vuxenansvar att föregå med gott exempel.
Vuxna mobbar precis lika mycket som tonåringar om inte mer, & småbarn mobbar inte alls! Folk ska va ärliga direkt med varran istället för att (först snacka skit & sen…) ..mobba & frysa ut -det är det som det igentligen handlar om tror jag!
Alltså Detta är min syn på saken , ni får vääldigt gärna säga emot mig, ni får bli arg, säg vad som helst till mig, säg precis som ni tycker, det tål jag, jag viiillll!!!! Ni behöver inte prata snällt,Behöver inte göra Censur(/sencur) på er, var ärliga bara! Det är så man löser saker!(jag vet/tror att jag har lite ovanliga tanke-gångar!
Tex: säg som det är istället LenaB, du tycker inte att mobbing bland vuxna är lika illa som bland barn va?!
Jag försöker att diskutera saker & ting/ ha en debatt här!
(idag är jag lätt-irriterad/ har dåligt tålamod med saker& ting. sorry!)
Ber om ursäkt om jag är otydlig Komar.
Jo jag tycker att det är lika illa!!
Men mobbingen är på en annan nivå bland vuxna, den är utstuderad och planerad så man inte ska kunna ta på den. Har jag fel?
Ja, det har du ju rätt i -att den är utstuderad Och planerad! Jaha tycker du det är lika illa, okej då! (ville bara fråga, efterssom det har låtit som du inte tyckte det, men jag kanske tolkade det fel då?!)
Vad tycker du att mobbing är? Vad tycker ni andra mobbing är?