Hur Syns NI?
Eftersom jag är både bilförare och hundägare så måste jag bara påpeka vikten av att synas. Många gånger när man är ute och kör så har folk mörka kläder på sig. Syns nästan inte alls. Speciellt om det inte finns gatlampor. Som hundägare och även om jag bara är ute och går när det börjar skymma, så försöker jag göra allt för att synas.
Har extra reflexer på rollatorn. Reflexväst eller reflexjacka. Min hund har reflex på kopplet. Allt för att jag vill bilförare ska se mig och Tatsja.
Tyvärr är det många som tror att det räcker med gatbelysningen, men det är svårt då också.
Så snälla. För er egen skull och mitt. Sätt på er reflexer.

Bilden föreställer en barnvagn som är klädd med regnställsreflex,ett barn med reflexväst och en hund med reflexväst och reflexer på kopplet.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

På hunden har jag reflexsele och ett reflexhalsband med röda lysdioder på och på mig själv har jag reflexväst.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Många tänker inte på att i stan behövs de också. Som bilförare underlättar det om jag ser en reflex. Speciellt vid övergångsställe. Bara för att det finns gatlyktor är det ingen garanti att man syns.
Väl mött, Tatsja
Tack för inlägget Tatsja! Ja, det är verkligen bra med dessa västar som finns nu. Man ser dem på långt håll.
Ja, Fast man får komma ihåg att alla reflexer har ett bäst före datum. Kolla dem ofta. Min rollator ser ut som en julgran. Själv har jag väst på sommaren och reflexjacka på vintern. Folk blir lite bländade av mig. Men det bjuder jag på.
Köpte billiga västar och band på ÖB. Har även liggande i bilen. Tänk om man blir stående en skymning eller mörk natt. Inte roligt om man inte syns.
Väl mött, Tatsja
Det har du rätt i, borde finnas i varje bil. Ska nog ta och investera i en sådan till bilen.
Har för mig det finns en lag om det till och med. I alla fall var det någon som skrev om det. Vet inte om det är sant. Men en billig livförsäkring.
Väl mött, Tatsja
Jag vet att det finns en lag om att det ska finnas i lastbilar men har inte hört att det ska finnas i personbilar. Det kommer säkert det med.
Kanske vore bra. Precis som triangeln
Väl mött, Tatsja