Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettegna-berättelser
Läst 1866 ggr
Gusthav
0

Min "historia"...

Hej!

Ja jag är mobbad kan man säga, det är en väldigt lång historia, men i korta drag just nu så är det väl mest att jag är helt ensam i skolan…

Men det började i våras och fortsatte under hela sommarlovet. "Ledaren" som bor i huset bredvid mig (vägg i vägg) stod en morgon och bara sprutade vatten på hela vårat hus med vattenslang med hans kompisar. Vi fick samtal mitt i natten, våran stora pool blev sönderskuren, vi fick äpplen skjutna mot oss med nåt slags skjutvapen när vi satt ute och åt. I måndags förra veckan försökte någon/några t.om. bryta sig in i vårat hus, det var under lunchtid, och mobbarna var inte i matsalen då, min mamma var hemma men hade som tur var dörren låst, vi antar att det var "ledaren" med hans "anhängare"!
Vi har bett min mentor att ha ett samtal med "ledaren", han säger att han inte har gjort något alls av allt det här, men det vet vi för vi har sett allt själva! Det som jag tycker är jobbigt just nu är att jag går i samma klass som han och hans kompisar, och i skolan verkar det på dom som att ingenting alls har hänt, som att jag och min familj bara har inbillat oss allting.

Jag och min familj har det verkligen jättejobbigt, men nu på fredag har vi fått en tid hos polisen där vi ska göra en anmälan för allt som har hänt, och jag ska berätta hur jag känner mig och berätta hur det är i skolan och så.

[Puppan]
0

Hej Gusthav!!

Det var otroligt fina bilder du visade! Jag tyckte mycket om allihopa!!

Jag hoppas att det går bra för dej å din familj å att ni får ett slut på det som händer er!!

Kram // Puppan

AnneN
0

Jätte bra att ni ska anmäla händelserna, jag hoppas verkligen att det får ett lyckligt slut.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[LenaB]
0

Bra att ni får det dokumenterat. Fast polisen kanske inte kan göra något så finns det ändå dokumenterat  för framtida behov så att säga.

Gusthav
0

#3 Ja, så tänker jag med. Att liksom polisen "har koll" på dom… Eller att vi har dom på vår sida, det känns lite bättre då!

[Komar]
0

mobbarna som är ena riktiga fegisar!(..men som tror att dom är tuffingar) Försök å låt det inte påverka dig resten av livet! Försök gör saker du mår bra av när du kan!

[LenaB]
0

Hur gick det hos polisen Gusthav och hur är situationen nu?

Gusthav
0

#6 Egentligen var det nån slags person som man bara pratade med, alltså som vårat "stöd" eller vad man ska säga, som en kurator. Kuratorn i vår skola har ledigt under hela den här terminen… Egentligen borde dom ha en annan kurator under tiden, men det har dom inte.

Men det gick bra, vi får göra rättegång om vi vill men just nu vill vi inte det.
Jag ska träffa henne igen själv om en månad för att prata om hur det har gått i skolan och så. Skönt att det är höstlov nästa vecka, och sen har jag prao två veckor efter höstlovet, så det blir nästan som tre veckors lov Tungan ute

MIRJAMI
0

Jag hoppas verkligen att ni ska få vara i fred. Stå på er och låt inte dessa få förståra för er!!

Gusthav
0

Det hoppas jag med, tack så mycket! Glad

[Komar]
0

Om inget annat hjälper.. prova sprid ryktet om dom, skriv på internet om dom, skriv på papper om personerna (deras namn) & vad dom gör, kopiera massor av kopior, sätt upp dom överallt! För dom ska inte komma undan!  kanske???

Gusthav
0

#10 Nja det kanske inte är en så bra idé ifall vi ska flytta, då tror jag inte någon vill flytta in här, ifall de frågar andra hur grannarna är och så… Obestämd

[LenaB]
0

Hur har ni det nu Gusthav?

Gusthav
0

#12 Nu har vi det rätt så lugnt, förutom att "ledaren" sitter och sparkar rakt in i våran vägg under en hel dag, och så spelar han väldigt hög musik, och det gör han i kanske 30 sek sen börjar han och sen slutar han igen, så jag är nästan säker på att det är för att störa oss. Det jag inte förstår är vad vi har gjort han eller hans familj…Kan kanske också säga att dom är utlänningar, hans föräldrar kommer från Egypten och Libanon, ifall det skulle vara någon orsak, men jag menar inget illa med det så missuppfatta mig inte! Tungan ute

[LenaB]
0

Om man blir störd av en annan hyresgäst så är det upp till hyresvärden att åtgärda det. Är ni med i hyresgästföreningen så kan de hjälpa till. Har för mig att det kan bli tal om hyresavdrag om det är grannar som stör på detta viset. Ring till hyresgästföreningen och kolla, värt ett försök.

http://www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hgf/region/forening/0/everyone/firstPage?currentRole=everyone&orgId=0&ViewMode=&login=

AnneN
0

#14 om det dessutom är så att grannarna får för många anmälningar om störningar så kan de bli vräkta.

_**/Mvh Anne

SweGizmo
0

#13 det ante mej:/

Min blogg: SweGizmo.se

Gusthav
0

#14 Jag tror inte vi bor i ett hyreshus, vi bor bara i ett vanligt radhus. Men jag kan fråga, för jag är inte så säker…

AnneN
0

#17 även om det inte är hyreshus ni bor i så kan extremt störiga grannar bli tvingade att flytta även om de äger sitt hus. Vet dock inte hur sånt går till.

_**/Mvh Anne