Orkar verkligen inte mer... egentligen
Jag har varit lite så där småmobbad hela min skolgång, varför vet jag inte.
Nu går jag tredje året på gymnasiet och allt är värre än någonsin. Två personer som tidigare var mina vänner har börjat vara rent ut sagt förjävliga mot mig, kallar mig saker, gnäller på allt jag gör, viskar om mig (dagisbarn beteende). Jag borde väl egentligen strunta i dom, men jag kan inte, jag bara tar åt mig hela tiden. jag mår så dåligt att jag börjat undersöka om det går att gå om trean igen, för det drar ner mina betyg när jag mår så här dåligt, jag kan inte koncentrera mig på ämnena. Allt beror på att jag går i en klass med bara killar, det blir en så jävla spänd stämning, och jag som inte är macho-typen får ta skit för det, är man ambitiös och inte skiter i skolan så ska man straffas. Om jag hoppar av nu så får jag jobb på farsans arbetsplats, so far so good. Om jag går om trean så kommer jag hamna i samma klass som en jättesnäll person, det skulle göra saker och ting lättare för mig.
Tror ni det är möjligt att gå om trean på nytt?

Jag tror absolut att det går att få gå om 3:an, prata med studievägledaren på din skola så kan han/hon nog hjälpa dig.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
okej okej, då ska jag göra det. tack för svaret =)

Och du, det är inte äkta vänner om de beter sig så där, du är värd bättre.
Berätta gärna hur det går.
_**/Mvh Anne
Jag håller med AnneN. Det är nog bättre att gå om ifall du inte kan tänka bort deras beteende. Jag är också sådan som lätt tar åt mig, så jag känner igen allt. Även om jag är mycket äldre.
Styrkekramar till dig
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Finns det ingen möjlighet att skolan kan hjälpa till i detta läget? Vet dina lärare om hur det är för dig?
jag har redan pratat med kuratorer och sån, men dom har ingen aning om hur dom ska lösa något. När jag pratade med kuratorn så var det enda hon sa "jag vet inte vad jag ska göra", det var ju verkligen det jag behövde höra ;P

#6 det är deras jobb att veta eller ta reda på sådant
_**/Mvh Anne
Instämmer med Anne ovan. Det är en del av deras jobb att se till att eleverna inte blir mobbade och trakasserade.