Lågkonjunkturen.
Tänkte ställa en fråga till er lite yngre på sajten.
Lågkonjunkturen sprider sig över världen. Alla påverkas på ett eller annat vis. Företagen skär ner och många blir uppsagda eller varslade om uppsägning.
Hur tror ni att ni kommer att påverkas?
Tror ni att ni kommer att påverkas?
Tror ni att det kommer att bli anorlunda i Sverige och i så fall på vilket vis?

Oj, jag hoppas jag får räkna mig till de äldre på sajten för det där har jag nollkoll på!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja det får du nog Anne
! Det är riktigt intressant hur de yngre ser på situationen i vårt land och i övriga världen. Har man en oro över detta tex. Min son funderar lite över det ibland speciellt när man ser på nyheterna.

Jag tycker det är superbra att folk engagerar sig i saker (både unga och gamla), jag har aldrig varit den som engagerat mig speciellt mycket i det politiska och inte heller i det ekonomiska på något högre plan än min egen hushållskassa. Däremot så har jag engagerat mig i massor andra saker =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag kan ju säga att jag är ju lite oroad över utvecklingen just nu. Börserna åker berg och dalbana. Bara det känns väldigt olustigt.

Jag vet inte om jag räknas till den yngre skaran (24 år) men jag svarar ändå =)
Jag är inte så orolig för själva lågkonjunkturen. Förr eller senare kommer det att vända. Så här har det alltid varit, det går upp och ner hela tiden (även om det är extremt just nu).
Det som däremot oroar mig mer är den enorma utvecklingen av industrialiseringen. Att allt mer arbete utförs av maskiner istället för av arbetare, människor. Det är något som kommer att göra så att många arbetstillfällen försvinner och arbetslösheten stiger.
Visst är det så, ju mer maskiner som tar över desto större arbetslöshet.
Vad jag kan känna i konjunkturens nedgång är oron över hur djup den blir?! Enl vissa källor i media har vi bara sett början ännu. Hoppas de har fel.
Ja..jag tycker det pratas mycket om detta, men hur allvarit det blir vet man ju inte. Det kan ju vända innan den hinner komma ordentligt. Här i Gbg blev ju många upsagta på volvo….Har en bror som jobbar på Saab så där kommer nog senare hända samma sak..
Här i Halmstad har det också blivit en del varsel den senaste tiden.
Här i lilla Köping var det väldigt många som fick gå från Volvo. Ingen gick säker.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?