Ett annorlunda sätt att bli mobbad på
Jag trodde att allt vare bra, jag hade min bästa bästsis. Vi gjorde allt tillsammans och så. En annan av mina nära kompisar svek mig. Hon gick iväg med de andra och lämna mig utanför, så fort jag kom i närhet drog hon iväg med dem. Det sårade mig lite. Vi blev sams igen men nu gjorde hon det igen. Hon frågar aldrig mig om jag vill följa med mig till stallet utan frågar vår andra kompis. Nu gjorde hon det bara för att säga att det inte gick. Sedan puttade hon mig och hade sågspån på den hästen jag hade borstat. Min bästis och jag har skapat ett gäng i förbifarten och nu mobbar hon mig utan att det märks av andra. Hon klagar jämt på mig för att jag är så taskig mot henne ochså men det är hon som är det! Jag avskyr henne men måste vara med. Om jag ger henne ett råd eller något skriker hon på mig och säger att jag jämt "gaggar" på henne. Sedan ber hon mig att sticka. Eller så kan jag säga att leken blir bättre om man gjorde så här. Då säger hon t. ex
- Hallå vi lekte det här först! Du kan faktiskt inte bara bestämma jämnt, stick och brinn!
När jag kommer tillbaks några raster senare är leken så som jag föreslog, men då var det hon som sa det. Jag blev jätte ledsen och är jätte ledsen. Det känns som om mina åsikter inte spelar någon roll om de kommer från mig. Det är en helt annan sak om de kommer från någon annan!!
Fy så jobbigt! Om du provar med att inte bry dej, jag menar om du kan verka oberörd. Kommentera inte dem alls utan bara nonchalera dem.
Det hjälper nog inte om man säger en massa elaka saker tillbaka. Då slösar du en massa energi på något meningslöst.
Jag vet att det kan vara svårt att inte bemöta deras elakheter men det kan vara värt ett försök?
Nä det var trist…! Hon verkar ju inte vara en av de seriösa vänner för dig. Igorera henne nästa gång och du måste inte vara med för det hur illa hon betedde sig. De andra kommer nog att märka till slut hur hon betett sig…
gå med andra vänner i stället och igorera henne. Om hon snäser i från utan någon anledning så fråga vad du har gjort? Eller bara gå i från henne utan ett ord…
Tack för råden! Jag ska nog prova dem:)