VÄNNER
Att kunna se ljuset i livet
när dagen är grå
Att kunna leva och andas
när värken sätter på
Det är styrkan i din själ
som du måste nå
Du vet, du är inte ensam
en hand från mig du få
Så ska vi vandra stigen fram
och varandra förstå
Det är meningen med livet
även när dagen är grå
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
vilken fin och sann dikt:-)
Tack spikes. Det gäller att se ljuset när det är som mörkast. Vi som är här på iFokus försöker ju stötta och hjälpa varandra i det tysta och många gånger får vi kraften från er okända.
Väl mött, Tatsja
2,precis ordspråket i varje mörk tunnel finns ett ljus stämmer bra många ggr,det är bara svårt att se det längs vägen ibland, och då behövs hoppet;-)
#3 Ja. Så länge man har hopp, så finns ljuset där och efter varje mörk natt så kommer gryning och dag.
Väl mött, Tatsja
Otroligt vacker, är det du som skrivit denna?
Alla dikter är mina egna alster.
Dessa kom jag på när jag var ute med Tatsja.
Promenad
_Ut med hunden jag ska
__Koppel i handen jag ha
__Kissa, nosa och åter kissa
_Resten få ni alla gissa
_TILLSTÅND _Att vara handikappad är inte lätt Även om man gör allt rätt att du orka mer än hundra meter är bara dumheter
Igår orkade jag två Var var ni då Handikappstillstånd? Nej, nej Det blev bara hej, hej
Väl mött, Tatsja
6,vad duktig du är
Jag fick ett roligt vykort av min bästa vän i förra veckan, och på det stod det…
Vänner är en skattefri förmögenhet.
Ligger mycket i det med ;-)
Gäller bara att se vilka som är ens vänner. Det märkte jag när olycka hände. Många försvann. Bara ett fåtal som stod kvar vid min sida.
Väl mött, Tatsja
8,ja jag vet hur det är…satt ju själv med benen förlamade 95 i ett år…men jag har aldrig varit en människa som släppt in allt inpå livet så, även om jag är en öppen person i vardagen,så jag är nöjd med få riktiga vänner….och en hel del kompisar, jag gör skillnad på det
Det heter ju. I nöden prövas vännen. Så sant så.
Väl mött, Tatsja

Åh vilka fina dikter =)
Tack,
Väl mött, Tatsja