Mobbad pga handikapp:(
Har föts med oturen att skaka har gjort sedan jag var 3 och har alltid på något sätt blivit utsatt för hemkheter pga de mitt utseende hjälper inte mig ihäller!" ibland vill jag hoppa framför tåget för att hjälpa de som ser mig som ett problem kommer aldrig att tänka om att dö är verkligen min högsta önskan och kommer alltid att vara!
vet ej vad jag vill med de ajg skriver här egentligen önskar väl bara att någon lyssnar! jag skulle tro att jag även nu är utsatt och hemskt är de!
ingen ska behöva känna som du gör! massor me kramar!
såg vad du skrev till mig nyss och ajg borde bara stänga till pajhållet de du blivit utsatt för äär fan de värsta som kan ske iaf för en tjej! jag lider med dig faktiskt jag har en gång gjort misstaget mot min flickvän och jag ångrar de än idag:(
Att hoppa framför tåget löser inte problemet. Jag är själv handikappad och vet hur man kan bli behandlad av både omgivning och läkarkåren. Kämpar för att överleva varje dag. Vilket jag gjort sedan 3 års ålder.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#3 förstår vad du menar kanske vet ju inte vaed för handikapp de handlar om men läkare kan ju behandla en som skit de vet ajg ju för de har ju hänt mig med och de är fan förjävligt att sådana personer kang göra så de tror de äger allt o alla ne fy på dem!
#4 Jag är trafikskadad. Har whiplash, 4 diskbråck som inte går att operera utan risk. Cysta där ischiasnerven går ut, så det känns från rygg till stortå. Nervskador, muskelskador, har fått lära mig att gå. Knä-ben protes, Ständig huvudvärk efter olyckan. Händer som kramades sönder i kraschen, fibromyalgi fick jag något år efter.
Sen har jag efter bruten handled i somras, nervskador på vänster hand och upp till armbågen. Tyvärr den handen jag skriver med och gör allt annat. Väntar på operation då den inte blir bra.
Grå starr på båda ögonen, har opererat ena och väntar på det andra.
Tror inte att jag glömt något än.
Du kan alltid läsa hur jag blivit behandlad inne på rörelsehindrade.
Väl mött, Tatsja
Väl mött, Tatsja
jag säger som i tidigare inlä'gg här ajg borde vara tyst:(
Vad borde du vara tyst om? Har du sagt nåt dumt?
läser om alla andras krempor etc här mitt är ju fan inte ens i närheten av de därför borde jag knipa käft..
Hej johan86
. Nej, du ska inte alls lida i det tysta för det är ju din verklighet det gäller. Jag tycker att det är bra att du talar om hur just du har det. Så lid inte i det tysta utan berätta.
Kram på dig
#10 men jag kollar vad de andra skrivit är de inte riktigt fel v mig att öppna sig? menar de har ju verkligen problem som påverkar livet på ett lite mera negativt sätt än kanske mina problem gör:S visst jag har med riktiga problem ibland men de går ju alltid att lösa ju på ett eller annat sätt usch jag är ett hopplöst fall:(
#11 Anser att du inte ska hålla tyst. Prata om dina krämpor och problem, Det finns de som har det värre än mig och jag fortsätter att prata om mina problem ändå. Om vi alla skulle tänka så, blir inte omvärlden upplysta om de fel och problem som finns.
Så jag ville bara att du skulle ta del i vad som kan hända handikappade, inte på ett negativt sätt, utan på ett upplysande sätt. Så jag väntar med spänning på att läsa mer som du skriver.
Kramiz Tatsja
Väl mött, Tatsja
Att tatsja har dessa handikapp fråntar inte dig rätten att må dåligt.
#5 vissa har otur =(

Jonas: det här forumet finns för att alla ska kunna få möjligheten att ha någon att prata med. Alla har lika mycket rätt till att skriva av sig om sina problem. Inget problem är mindre än någon annans.
Fortsätt att skriva här. Det finns människor som lyssnar, som förstår och som finns här för att försöka hälpa dig.
Kramar Elin!
¤14 ok skall väl försöka öppna mig lite emra verklgien tala ut men de känns faktiskt än som att jag är ute på halis när jjag ser allt annat som skrivs här lixom…mitt känns som nått riktigt smått:(
Det är viktigt att det kommer upp i ljuset och inte mörkas. Även om det är ''små'' saker så sätter de ofta spår som är svåra att hantera.
Vill du dela med dig av dina erfarenheter så är det jättebra!
Som Gasoline säger. Bara för att jag har mina handikapp och råkat illa ut, så finns det de som har det värre och jag vill höra vad du har för problem. Ibland känner jag tacksamhet över att jag inte har som den eller den. Sen är det bra att kunna läsa om att man inte är ensam.
Jag har skrivit av mig och publicerat mina tankar och ord som terapi. Det har fått mig att göra avslut av vissa saker i livet.
Så fortsätt skriv, det är jättebra för dig. Ventilera dina problem och låt andra få se att de inte är ensamma om att ha det som dig.
Kramiz Tatsja
Väl mött, Tatsja
#17 Tack, du uttryckte och formulerade detta bättre än mig, det va ganska tomt i skallen när jag skrev mitt inlägg =P
Vet bara inte vad jag skall säga detta har ju inte riktigt med mitt handikapp att göra men idag har ju klart varit en dag ful av ångest! allt har varit fel trots att de gjorts enligt vad som jag fått tillsagt jag begripper inte hur jag skall gå vidare de är skit jobbigt just nu orkar ju snart inte mera:(
#19 Kan du berätta mer om hur du känner dig? Vilket handikapp har du? Vad går fel? Här finns det många som kan ge dig råd i olika situationer och var du ska vända dig. Vi är bara lekmän och inga läkare. Vad jag vet i alla fall.
Skriv om dina problem. Du ska veta att här kan vi försöka stötta varandra i vardagen. Då kan det gå lättare.
Nyfikna Tatsja.
Väl mött, Tatsja
#20 jag darrar på mina händer gör ja! många ggr glor folk på mig när jag är ute eller liknande de är jobbigt de finns inget bott på de ihäller:(läkarna brukade skratta åt mig de är hemskt ju men jag skall nog ha de antar ja! bra du är nyfiken de är aldrig fel:P
#21 Fy fan vilka dåliga läkare dom skrattar åt ens problem, dom är ju där för att hjälpa, inte för att göra saker värre och att trycka ner en. Jag vet precis hur sådant är, men jag har problemet att läkarna tror att jag hittar på istälelt.
#22 de är ju ännu värre jag hade blivit så förbannad skall du veta de får fan inte göra så----de tror verkligen de äger välden de jävlarna fatatr mig itne på dem ibland:S
#23 Ja, det är tragiskt när läkarna inte riktigt gör sitt jobb, vare sig dom skrattar åt en eller påstår att man ljuger.
#24 de är ju oftast kunden/patienten som har rätt o de borde ju faktiskt gå efter de då
Så sant så, De ska gå efter kunden/patienten. Lyssna och komma med förslag. Annars kan man inte ha något riktigt förtroendde för den läkare. Du har ju rätt att byta.
Väl mött, Tatsja
jo fast de ärs så länge sedan nu! de minns väl inte vem jag är ens:S jävkla skit är de…
De har ju journaler på dig. Sök igen och be att få en annan läkare. Jag vet inte hur många jag avverkat innan jag tillslut fick en underbar läkare som kemin stämde med. Så det gäller att stå på sig.
Väl mött, Tatsja
de är svårt vet inte borde kanske ge upp de tar massor tid o de kommer fram till samma sak så de känns ju inte som att de görr framsteg ens de känns så meningslöst tycker ja..
Håller med, man måste få bli ''hörd'' av sin läkare. Detta låter ju fruktansvärt jobbigt! Känner man inte att man blir det så kan man ju kontakta ''klagomuren'' i sitt landsting. (jag kommer inte ihåg vad det heter nu…) Är det någon annan här på sajten som vet vart man vänder sig?
Det heter patientsombudsmannen. Där vänder man sig och klagar på vården.
Väl mött, Tatsja
Tack Tatsja! Minnet är bra men oroväckande kort ibland
!

Saken är ju den att en del läkare kan gå runt och tycka att "men det är bara psykologiskt" vilket får mig heligt förb***ad! Vaddå psykologiskt liksom, det är väl lika illa det som fysiska krämpor tycker jag!
Vet du Johan, folk är småaktiga och elaka väldigt ofta, tyvärr, jag är ledsen att du råkat ut för allt du gått igenom. Jag vet inte vad jag kan säga som kan skänka tröst, men felet är inte ditt -det är läkarna och dina kollegor som beter sig illa och de har ingen ursäkt för det heller! Stå på dig och försök tänka positivt! Önskar jag kunde ge något handfast råd och komma med något smart, men :(
Skickar en drös kramar och önskar dig all lycka!!
Tatsja sänder massa blöta pussar till alla här
Väl mött, Tatsja
Men äkta vingmutter
Väl mött, Tatsja
Jag håller med er alla litegrann,men det beror också på hur ni menar!?! Det är ju klart att en läkare ska lyssna på vad man säger & sen undersöka saken. men det är väl inte heller så bra om läkare inte ifrågesätter/kritiserar nåt!? Det finns ju människor som ljuger, det finns ju personer som tror att dom har alla sjukdomar o.s.v. Om en läkare/doktor inte får säga emot, utan -"patienten har alltid rätt", -ska alla patienter få sätta sin egen diagnos då eller? Jag bara funderar! (Kanske hatar ni mig nu?)
men jag tycker inte tex det är rätt att dom (eller nån)skrattar åt nån pga deras utseende eller handikapp eller annat!
#38 Fattar hur du menar, och visst, men när det är uppenbart så är det helt fel. Tex som det jag snackade om; Jag klagade på att jag hade ont i ryggen innans vi ens visste att jag hade skolios, och nu när jag vet att jag har det och fortfarande klagar så säger dom att det är något jag har hittat på för att jag vet att jag har skolios. Konstigt att jag hittar på att jag har ont utav en orsak som jag inte änns visste att jag hade ifrån början.
Men visst, jag förstår precis hur du tänker, men ibland borde läkarna kolla upp saker lite bättre. Och att skratta åt en patient är oacceptabelt!
En läkare jag träffade första gången mötte mig med orden att jag tycker du är äckligt fet, lev på vatten en vecka och återkom när du gått ner i vikt. Jag är trafikskadad sedan -95 och har nästan 20 kg övervikt. Lovar den läkaren fick sina fiskar varma. Så läkare får inte bete sig hur som helst.
Men försäkringskassans förtroende läkare ger jag inte mycket för.
Väl mött, Tatsja
#40 Fy vad elakt sagt av den läkaren! vad svarade du då? Jag håller med dig , folk som jobbar med människor får inte va hur som helst!
Nä verkligen, fy så oproffsigt!!
#41 Vad jag sa, passar sig inte i tryck. Men en sak som jag sa var att om hon nu var så utbränd, ta ledigt. Hon fick en anmälan och var borta efter en vecka. Har nu sett att hon är tillbaka som stafett-läkare. Tur jag inte går där längre.
Enligt journalerna så är jag en besvärlig patient som bara klagar. Men min nuvarande läkare har underökkt mig från huvud till tår och vet vad som är fel på mig. Han har även hjälpt mig att anmäla både henne och smärtkliniken.
Tack och lov att jag efter alla dessa år, äntligen fick en läkare som är bra.
Väl mött, Tatsja
Skönt Tatsja att du fått en bra läkare.
Trist att man inte blir trodd när man inte är sjuk så det syns. Det du beskriver har man hört ett flertal ggr. Fruktansvärt jobbigt för den det drabbar.
Jag hade turen att få en bra läkare när jag råkade ut för tennisarmbåge som jag hade i flera år. Nu är det mycket bättre och det är jag innerligt glad för.